En ledig dag :)

Äntligen en ledig dag! Sov ute i stugan inatt för att säkert få en hel natts sömn utan varken väckarklocka eller jobbig hund på morgonen. Vaknade pigg och tänkte att nu måste jag  ha sovit länge! Jo pyttsan, klockan var bara tjugo över sex.. En hel sommar med tidiga mornar har satt sina spår! Lyckades till slut sova en timme till, men sen gick det inte mera ;)

 

Nåja, har en hel massa saker jag måste hinna med idag innan älskling kommer hit, så att vi bara kan vara under våra lediga dagar tillsammans. Gjorde en fin planering imorse till frukosten, som dock sprack redan på första punkten. Gick nämligen förbi mitt hallonställe på morgonpromenaden med hunden, och såg att det fanns massor nu! Så jag var ju bara tvungen att plocka, tills jag inte kände fingrarna längre i kylan :p Nu har jag iaf en liter hallon i frysen, och har skrivit färdigt en skoluppgift. 

 

Hmm, enligt min planering måste jag sätta fart nu om jag ska hinna diska undan, packa om mina saker och plocka jordgubbar innan det är dags att laga middag. Efter maten ska jag plocka svarta vinbär och koka gelé, sätta etiketter på alla syltburkar jag hittills kokat i sommar, och till sist ut och löpträna en sväng. Heja på! :) 

 


Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Toppenduktig är vad du är!
Vilken energi.Du har verkligen samlat in föda för vintern. Bara att du din sista morgon hemma i Gunnarn åkte ut tidigt för att plocka blåbär. Nu kan du/ni leva billigt och gott med bär, fisk, gelé och jos. Fattas bara älgkött;)
Kramis.

Svar: Hihi tack! Är så glad att ha frysen full :-) Men jag tycker ju faktiskt att det är roligt att plocka bär också. Sååå gott med blåbär i yoghurten eller smoothien! Verkligen värt arbetet :-D Förresten så fick vi älgkött av Tobias farmor och farfar :-P Kram!
ofiie.blogg.se

2012-09-02 @ 14:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0