Sommarsnö

Det är varmt ute, men blåser lite emellanåt. Då singlar trädens vita blomblad ned på marken, precis som sommarsnö. Jag längtar tillbaka till vintern! Det blev så snabb vändning, från påsken som var så vit och fin, till att komma tillbaka till hettan och den starka blomdoften här i Uppsala. Värme och sol är bra, men gärna snötäckt mark på det. Hann inte åka så mycket längdskidor som jag hade velat..

 

Kanske risk för dumförklaring nu av alla som älskar sommaren. Nåja, jag vet iaf en person som håller med, älskling håller på att smälta bort i värmen och önskar sig också snö ;) Han avskyr också (precis som jag) getingarna som tar sig in när vi försöker vädra. Och fästingarna som suger blod på Epoxy, tog bort årets första igår men jag hoppas fästinghalsbandet ska hjälpa..



Annars då? Jag försöker ägna all vaken tid åt att plugga i princip. Vilar lite framför teven nån timme på kvällen med älskling, sedan pluggar jag igen.. Det är ju så viktigt att lära sig allt det här, men mycket är det. Tur att vi får sommarlov när kursen är färdig, skulle inte klara av att börja om på något nytt igen..

Har i alla fall fått veta säkert nu att jag ska jobba på djurklinik i sommar, det ska bli riktigt spännande! Ser också fram emot att träffa mina vänner i Umeå mer än vanligt. Hoppas bara att jag får vara ledig någonting också så att jag kan åka hem och träffa familjen, och så vill jag hinna med Hemavan. Älskling ska spendera hela sin semester däruppe, skulle vara trist ifall jag inte hann dit!

Nej, nu ska jag fortsätta se på filmen om hästens frambensmuskulatur ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0