Listande

Försöker avlasta min stackars hjärna litegrann genom att skriva en massa olika listor med saker som ska kommas ihåg nu innan skolan slutar. Jag har en handlingslista, en packningslista och en göra-lista. Listor fungerar bra för mig! Annars kan jag inte sluta tänka på allt som ska göras - är så rädd att glömma någonting viktigt..

Det är nämligen en hel del att fixa i ordning så här sista veckan på skolåret. Tentaplugget är i full gång, idag har jag stått hela dagen på Asis och rabblat muskler på både häst och hund. Precis när man tycker man kan det har man glömt de muskler man sa först. Jorå, jag har en hel del kvar att plugga på..

Som om inte plugget och packningen vore nog så ska man visst vara lite social också. I söndags var vi bjudna hem till A för att fika och planera Italienresan. Japp, jag och tjejerna åker till Italien veckan efter att skolan slutat. Det ska bli mysigt! Pojkvännerna fick vara med och fika och lyssna på våra planer, men dom får inte följa med på resan :p  

Igår kväll hade vi avslutning på mentorsverksamheten, vi blev helt oväntat bjudna på middag av fakulteten, på en restaurang i stan. Maten var väl bra, men portionerna var så små? Jag & A delade på en stor pizza som skulle räcka till 2-3 personer (men som var ungefär i storlek med en vanlig pizza) plus antipasti. Var precis så att vi blev mätta. De andra som bara hade en maträtt blev inte mätta. Hur kan det vara så när maten är så dyr ändå? Skumt..

Resten av veckan är bara inläsning, ska väl hänga på Asis en del men måste vara hemma och hinna med allt också. Inte bara till Italien, när vi kommer hem därifrån ska jag åka upp direkt. Ska ju bo ensam hela sommaren, så det känns viktigt att få med sig alla grejor som behövs. Och hundens alla grejor, för han ska iaf hålla mig sällskap :)

Till sist fyller jag år på fredag också, så jag lär ska hinna städa och baka också. Gissar att jag får lite besök som vill ha gofika, det har liksom blivit en vana på födelsedagen :)

Nu hoppas jag älskling kommer hem snart, tänkte dra mig mot sängen.. Det gick visst inget vidare med kopplingsbytet ikväll, tråkigt. Hoppas det går bättre vid nästa försök!

Kommentarer
Postat av: Inger

Nu var det länge sen jag läst bloggen så jag fick läsa flera inlägg på en gång. Nu närmar sig slutet på terminen med stormsteg. Lycka till på tentan. Vi ses snart! Kramar

2011-05-30 @ 12:42:25
Postat av: Veronica

vad skönt med Italien =)

2011-05-30 @ 13:56:41
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/
Postat av: mormor Ulla

Lycka till med allt. Håller alla tunmmar och tår för dig. Vi ses. Kram.

2011-05-30 @ 16:00:08
Postat av: Sofie

Inger <- Haha okej, trodde du höll dig uppdaterad med din Ipod :p Ses väl imorrn då! Eller kanske ikväll :) Kram

2011-06-02 @ 11:17:23
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Sofie

mormor <- Tack för det, hoppas verkligen att det gick vägen! Ses imorrn :) Kram

2011-06-02 @ 11:19:17
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Veronica

Håller tummarna för fint väder =)

2011-06-02 @ 14:14:08
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/
Postat av: Gina

Tack för gratulationen :) Och ja, efter vi hade sprungit var dte lite kallt men annars väldigt varmt faktiskt :P

2011-06-04 @ 13:37:17
URL: http://giinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0