Kosläpp

Det är mycket just nu. Eller ja, mycket plugg i varje fall. Resten ligger på is ett tag framöver!

Imorse tog vi oss dock tid att åka ut på naturbruksgymnasiet för att titta på årets betessläpp, när mjölkkorna äntligen får komma ut för sommaren. Vad glada de blev, alla nittio korna! Hade nog förväntat mig att de skulle vara ännu tokigare, men de var mest förundrade över allt folk. Var säkert över 2000 personer där! Och så jag, älskling och hans lillebror, samt vovven. De bjöd på mjölk och bullar också, mumsigt värre.

Jag ägnade mig mest åt att fotografera såklart ;) Resultatet ser ni nedan. Observera att de också hade en hage med får och lamm bredvid kohagen!

 








Åter till anatomiboken...


Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Hej!

Vilka härliga bilder på "vildkossor". Förstår att det är underbart att komma ut på grönbete efter en vinter inne. Så där känns det för oss också men vi behärskar oss lite mer;)

Kram.

2011-05-08 @ 10:54:19
Postat av: Lillsyrran

hahaha roliga bilder.. :D

2011-05-08 @ 22:30:13
Postat av: Sofie

mormor Ulla <- Hej! Visst blir man glad av att se deras glädje?! Måste erkänna att jag själv kan skutta omkring ibland av glädje också ;) Kram

2011-05-09 @ 22:48:44
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0