Weekend

Internet ville tydligen inte vara med igårkväll, så jag fick skriva inlägget i Anteckningar..:p


Veckoslutet har varit bra, men fulltecknat.
Hemtentan tog mycket längre tid än vad jag hade räknat med, då jag ändå ville känna mig lite ledig blev rätt mycket skrivet på kvällarna efter att T gått isäng. Trots tröttheten var det värt att ha lite kul!


I torsdags var det fint väder ute, så det blev mycket tid på hundpromenader ute. På eftermiddagen hade jag och Epoxy en lekdejt med Lady och hennes husse (samt lillmatte). Kameran hängde såklart med, så här kommer äntligen bilder på Epoxys hundkärlek Lady!






På torsdagkvällen var det premiär för årets första buggträning. Åh, vad kul det var! Fast vi kände nog båda två att det var dags att höja sig ett snäpp, nu vill vi lära oss mer! En sån tur då att buggkursen börjar nästa söndag..;)

Även fredagen bjöd på riktigt fint väder, så vi tog oss en promenad med hundarna då med :) All övrig tid ägnades dock åt att skriva hemtenta - om operation av fiskar, om hur man ska inreda åt en kanin, om nedkylning av råttungar, om klogrodor, och så vidare. Väldigt intressant och annorlunda faktiskt! Åt tacos till middag (som vanligt på fredagar), och vid åtta satte jag mig med hemtentan fram tills klockan ett..

Lördagsmorgonen blev rätt tidig, Tobias åkte iväg på nåt motorsportevenemang och tog med sig hunden, så jag blev sittande med hemtentan igen. Vid lunchtid kom han dock tillbaka med skotern på släp, och hämtade mig för en tur ut till gården. Därute var det full aktivitet, då M slaktade sina egenuppfödda kycklingar som tyvärr vuxit upp till tuppar.

Jag hade med mig kameran och dokumenterade vissa detaljer. Blev fantastiska kort, men jag vet inte ifall jag törs visa dem, någon kanske tar illa upp av att se blod..? Själv föredrar jag hemslakt, den lilla stundens lidande är ingenting jämfört med vad konventionellt uppfödda slaktkycklingar får stå ut med..

Senare på eftermiddagen bestämde jag och S oss för att ta en liten ridtur.
Då jag inte ridit Jennifer på evigheter, visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Hon visade sig dock snabbt vara väääldigt pigg! Blev några skutt rakt upp i luften och ett en svårstoppad häst i halvsken innan jag lyckades få ner henne på jorden. Puh! Hon var otroligt spänd mestadels, och det visade sig när jag kom in med henne i stallet igen. Helt blöt i svett var hon! Jag ska se till att rida henne oftare nu framöver, så kanske hon får ur sig all uppsamlad energi. Kanske. :p



Efter att vi hunnit hem, duschat och lyckats få i oss middag, blev det hemtenta igen. Satt till klockan ett (igen) innan den blev färdig. Men SÅ skönt när den var klar!! Värre var det på söndagmorgonen när klockan ringde tidigt, men det var bara att kliva upp och åka iväg på kyrkan. Efter gudstjänsten kom T och plockade upp mig för en sväng på stan, första gången sedan före jul. Affären jag hade siktat in mig på visade sig dock ha stängt på söndagar, så det var lite surt. Men jag repade mig snabbt och gick på Stadium istället för att använda mina julklappspengar till en ny skolryggsäck. Nöjd!!

Sedan åt vi mysig lunch på ett café
, det blev bakad potatis med skagenröra. Inte så nyttigt precis, men väldigt gott ;) Efter lunch och efterföljande kaffe, blev det även en sväng på min och T:s favoritaffär NY. Där hittar man alltid nånting snyggt och billigt! Jag begränsade mig till en tröja, trots rean, och det var en tröja som jag velat ha länge. Älskling hittade en superfin skjorta och en piketröja. Innan vi åkte hem köpte jag också en ny mascara då min gamla tagit slut. En bra runda med andra ord!

Resten av kvällen har ägnats åt matlagning, tevetittande och bildredigering. Skönt!


Kommentarer
Postat av: ulla

Hej!

Kul med bilderna på Epoxys kärlek. De ser ju ut att vara ungefär lika stora. Kul att du/ni hittat lekkompis.

Kram.

2011-01-31 @ 15:46:01
Postat av: Sofie

Ulla <- Visst är det kul!! De är lika i både storlek och personlighet, perfect match helt enkelt! ;) Kram

2011-01-31 @ 22:08:36
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: lillasyster

Mycket du har hunnit få gjort under helgen. tog en ridtur i söndags (sist jag befann mig på hästryggen var 5 år sen) och jag har fortfarande träningsvärk...

2011-02-02 @ 21:58:08
Postat av: Sofie

lillasyster <- Jaha, hur kom det sig att du var och red? Haha, jag har fortfarande träningsvärk idag, sedan i lördags!!! :p

2011-02-03 @ 12:59:54
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: lillasyster

Haha ja du, det var min kompis som ville rida.. det gick inte så bra för mig iallafall, jag har ju ingen ridvana.. hästen var studsig, sparkade bakåt och allt möjligt.

har du sett nya säsongen av glee nu? :)

http://www.youtube.com/watch?v=rhGWC4yq_Yg&NR=1&feature=fvwp

2011-02-05 @ 21:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0