Underbara fredag

Åh, vad härligt det är att ha helg! En helg där jag dessutom är ganska så fri att göra vad jag vill, det kommer såklart att bli plugg, men på mina egna villkor..

Kursen i Försöksdjursvetenskap börjar närma sig sitt slut redan. Känns lite trist faktiskt att den är så kort, för denna vecka har varit oerhört intressant och fått mig att omvärdera mycket av det jag tänkte innan. Det är ärligt talat inte många kurser som ger oss chansen att tänka så mycket själva, i vanliga fall ägnar vi oss mest åt korvstoppning. Så detta var mer än välkommet!

Helgen kommer att bestå i, som brukligt denna årstid, en massa skidor på tv :) T ska spendera all ledig tid i garaget, då han måste flytta bilen därifrån så fort som möjligt. Därför passar jag på att ha tv:n på i bakgrunden medan jag läser. Boken Försöksdjursvetenskap visade sig vara väldigt intressant, så jag ska försöka hinna läsa så mycket som möjligt i helgen, då tentan är på onsdag.


Imorrnkväll ska vi dock vara lite sociala. Vi ska åka iväg och bowla med hela gänget som vi lärt känna genom älsklings arbetskompis T. Det ska bli kul! Har dock inte bowlat på några år, så risken är ju att hamna på en jumboplats :p

På söndag har vi tvättid, får se ifall T har tid att fixa det så jag kan åka på kyrkan. Annars blir jag nog vackert kvar i tvättstugan :(

Ikväll har vi hunnit storhandla, insåg att jag var tvungen att tömma frysen illa kvickt innan T:s föräldrar kommer med (förhoppningsvis) fisk och älgkött.. Plus bär och sånt som jag lämnade hemma i sommar. Hursomhelst ska jag därför laga en massa lyxig mat nu i veckan, och då måste man ju ha lite goda tillbehör :) Porterstek blir det bland annat!

Näe, nu ska jag gå och fixa i ordning lite efterrätt - nyttig sådan såklart (jordgubbs"glass", dvs. man mixar frusna bär med yoghurt och lite honung). Istället för semlorna som älskling egentligen ville ha. Tur att jag finns ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0