Hundkärlek

Vet inte om jag har berättat om det, men Epoxy har fått en ny vän här i Uppsala. Lady heter hon och är en ung blandrastik i samma storlek som honom. Hon och hennes familj bor inte alls långt från oss. Vi kom precis in från en promenad tillsammans med dem!

Det bästa med Lady är att hon liknar Epoxy så mycket i sättet. Hon är faktiskt den första hund jag träffat som beter sig exakt som honom! Lady får också gå lös mycket, och hon är minst lika duktig på inkallning. Därför får de leka lösa tillsammans, utan problem.

När vi släpper dem från långt avstånd springer de så fort de kan - rakt in i varandra! De hoppar och brottas, låter högt, men går emellanåt lugnt och nosar på samma fläck. Gillar att äta äckliga saker gör de både två också (tyvärr). Samma skrot och korn kan man säga.

Idag när vi var ute och gick tillsammans så insåg jag att Epoxy verkligen gillar henne. Jag menar verkligen. Såklart har jag märkt tidigare hur han skiner upp när han får syn på henne. Men idag såg det verkligen ut som att han uppvaktade henne. Pussade henne på nosen och slickade henne i örat.

Tidigare när han träffat tikar har han mest velat jucka på dem. Med Lady är det på en helt annan nivå, han försöker aldrig ens jucka, eller knappt lukta henne i baken, trots att hon troligen ska löpa inom kort. Jag tror att han är kär, på hundars vis iaf! ;)

Sen en annan grej som är bra med Lady, är såklart hennes husse och matte. För dom är också supertrevliga, och jag är glad över att ha fått fler vänner här på området! Numera träffas vi någon gång i veckan, alltså planerade lekdejter, och det gillar både hundar och hundägare :)


Tänk dig en flat och en blandis istället - äkta bild på Lady kommer senare..

Kommentarer
Postat av: ulla

Oj,oj så charmigt med hundkärlek, och så kul för både Epoxy och matte/husse med ny vänner med gemensammt intresse. Vårda relationen.

2011-01-24 @ 16:08:43
Postat av: Sofie

Ulla <- Det ska vi se till att göra, jag är väldigt glad att vi träffades! Hundarna är fruktansvärt söta tillsammans ;)

2011-01-24 @ 19:37:57
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0