Jämmer och elände

Typiskt att det ska hända en massa dåliga grejor såhär just innan vi ska åka hem!

Snöskotern krånglar, T hittade nån fjäder som lossnat i variatorn eller hur det var, och så gick styrstålen av när han skulle lasta skotern. Bmw:n fick kabelbrand när han provkörde. Passaten går dåligt på vägen så T skulle byta däck till en ny uppsättning som han aldrig använt, men då visade det sig att ett av däcken var så pass skadat att han inte tordes pumpa det.

Så T har varit borta hela veckan, inte kommit hem förrän efter tio och bara gått isäng utan att ens äta. Jag försöker fixa allting härhemma, samtidigt som den kärlekskranka vovven går runt och piper och går mig på nerverna. Och igår fick T åka på sjukan till sin lillebror då han skadat sig under kvällens hockeymatch. Hemskt!

Imorse tänkte jag vara duktig och cykla med hunden för att bränna bort lite energi med förhoppningen att han skulle glömma alla tankar på Lady. Vad händer då, på den korta sträckan genom skogen när jag inte ser så långt framför mig - jo där mötte vi just Lady. Epoxy blev tokig såklart. SUCK! Motsatt effekt med andra ord. Tur iaf att vi åker hem imorgon, miljöombyte är aldrig fel..

Känner mig ändå ha rätt bra kontroll över läget. Cyklade förbi skolan imorse och lämnade igen några biblioteksböcker. Passade på att skriva ut mina gruppmedlemmars kandidatarbeten. Så nu har jag hunnit förbereda mig inför skrivgruppsträffen imorgonbitti.

Packningen börjar ta form, bara hundens grejor, kameraväskan och necessären kvar. Måste dock städa lite härhemma i eftermiddag. Och duscha. Ikväll ska jag iväg och handla, så dumt att få en storköpsrabatt från mataffären precis innan vi ska åka, men jag ska köpa lite torrvaror. Men sedan är jag nog ganska färdig. Det löser sig nog! Dessutom har jag kommit igång bra med min auskultationsrapport också. Kommer nog bli lite ledig tid framöver. Det lönar sig att slita ibland! :)


Bjuder på en bild på två fina pojkar som följer med mig hemåt imorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0