Mittfest

I lördags hade Veternitas, det vill säga min klass, Mittfest. Det innebär att vi firade att vi nu hunnit med halva veterinärprogrammet. Tänka sig. Att vi dessutom har den roliga halvan kvar är ju ett plus. Snart börjar allt det kliniska, gissa om jag ser fram emot det efter tre år med enbart teori!!

Vi hann med en hel del lekar, tal och underhållning under kvällen. Maten var god, asiatisk buffé, men jag skippade köttbullarna i "jordnötssås". Mer tveksamt om det var asiatiskt :p Tog bilen hem rätt tidigt ändå för att vara så pigg som möjligt under söndagen.








Igår hade vi nämligen avslutning på buggkursen. Känns riktigt tråkigt faktiskt, de här tio veckorna har gått otroligt fort. Vi funderar på att gå om medelkursen till hösten, för att verkligen känna oss säkra innan vi går över till den avancerade kursen..

Innan buggen var jag dock uppe tidigt och pluggade hela dagen. Älskling åkte på stan en sväng och kom sen hem och hade lite modevisning för mig ;) Det är en hel del att plugga nu på denna kurs. Bara fjärde dagen idag och jag har redan hunnit ha en massa föreläsningar och övningar, och så basgruppsmöte imorse. Dessutom har jag tagit min första röntgenbild. Kul! Imorrn har vi kardiologidag, då ska vi ha föreläsningar, analysera EKG som vi tagit på våra egna hundar, och auskultera både hundar och hästar.

Igår var vi även väldigt duktiga, jag & T, som var ute och joggade med hunden. Gick faktiskt oväntat bra, med tanke på hur länge sen det var sen sist. Nu har säsongen börjat, även om det var lite isigt här och var i skogen. Hunden lyckades ta sig ett dopp också dessutom ;)

Näe, nu ska jag återvända till bilddiagnostikens värld, och titta på lite röntgenbilder ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

ser ju ut som blodpudding med grädde..

2011-04-11 @ 14:39:04
URL: http://beyondjungle.blogg.se/
Postat av: Malin

ser ju ut som blodpudding med grädde..

2011-04-11 @ 14:39:05
URL: http://beyondjungle.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja vilken spännande tid du har framför dig!

2011-04-12 @ 19:07:53
Postat av: Sofie

Malin <- Mäh, det är uppochnedvänd kladdkaka ju, den var jättegod :)

2011-04-12 @ 19:53:27
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Inger <- Ja eller hur! Ser fram emot allt jag ska lära mig. Samtidigt känner jag pressen att minnas allt. Men så är det ju jämt iofs :)

2011-04-12 @ 19:54:58
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: mormor Ulla

Hej!

Så fina bilder, särskilt på dig. Kul att du gick på festen.

Vi ses på lördag. Kram.

2011-04-14 @ 18:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0