Nya traditioner


Helgen var precis så där lugn och mysig
som jag hade önskat, fast ännu bättre :) Vi spenderade nämligen lördagen hos moster, farbror och kusinerna. Åt en massa gott och såg film tillsammans. Det var mys! Filmen var bra dessutom, Draktränaren hette den och var en animerad familjefilm..



Nu såhär i början av den nya kursen (Livsmedelssäkerhet) har tjejgänget beslutat att införa en ny tradition, med start idag. Varje måndag ska vi träffas och laga mat, äta tillsammans och gå igenom föregående veckas föreläsningar. Kombinera nytta med nöje helt enkelt!

Det låter faktiskt som en väldigt bra idé, förutom att jag måste laga mat igen när jag kommer hem så T får middag och vi båda får lunch till tisdagen. Men det får lov att gå bra :p

Annars känner jag mig grymt opeppad inför denna kurs. Vi slutar sent varenda dag, vilket innebär att man missar det lilla dagsljus som är. Mörker gör mig så trött! Plus att vi har förpassats till en liten föreläsningssal där alla inte ens ryms (lärarna menade på att inte alla studenter brukar vara med varje dag - men då har de inte träffat vår klass..). Som om inte det vore nog är belysningen jobbig, det är surrande ljud i bakgrunden, ventilationen är obefintlig, och de nedfällbara stolarna är supergamla och otroligt osköna (gav ont i knäna redan första dagen).

Hoppas det vänder! Skulle hellre ägnat tid och kraft åt att förbereda inför julen, köpa klappar osv. Det får väl bli helgerna.. Har iaf fixat några klappar, och klurat ut några till. Plus att jag lyckats skriva en egen önskelista (äntligen) på efterfrågan.

Jag längtar till jullovet!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter bra det där med matlagningen. Ni får det säkert kul. Du och älsklingen kan kanske laga en söndagmiddag som räcker till mer än en måltid? Så slipper du matlagning på måndag.

Förresten: VÄLKOMMEN HEM TILL JUL!!!!!

Kram.

2010-11-23 @ 22:33:59
Postat av: lillasyster

hallåååå behöver din önskelista, tack? ;)

2010-11-24 @ 21:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0