Ett helt zoo

Om det är någonting som kan få mig på bra humör när livet känns pissigt, så är det att vara ute på gården! Att rida såklart - jag kände verkligen hur mycket jag har saknat att sitta i den där sadeln uppe på fina J - men också att bara få vara bland alla djuren. Självklart hade jag med mig kameran, så en smärre bildbomb kommer här nedanför. De har verkligen många djur där hemma, nästan ett helt zoo. Inte mig emot, de har de bra på den stora gården, och snälla är de allihopa (både folk & fä). Jag stormtrivs!

Tyvärr missade jag att fota när vi skulle hämta hästarna i hagen - det var en syn om något! Hur de sprang runt som galningar, och fnyste orkanvindar ur näsborrarna. Skönt att de sprang av sig INNAN vi hunnit sitta upp iaf ;) Tror att de där ruscherna tog hårt på Jennifer för hon ville inte ens trava senare under ridtpasset. Men annars gick hon superfint, och hon flyttade sig för skänkeln för första gången, jippi! Tänk att det jag försökt lära henne faktiskt sjunkit in nu. Duktiga pållen..

Så fick vi ju träffa nya valpen också. Som redan nu, ungefär 15 veckor gammal, är nästan lika stor som Epoxy. Hon kommer att bli gigantisk! Men snäll :) De båda hundarna gick då väldigt bra ihop iaf, och det är ju skönt när de kommer behöva spendera en hel del tid ihop :) Medan vi rider, det vill säga.

I helgen har vi en hel del inplanerat, vet bara inte hur vi ska prioritera. Bland annat har vi fått VIP-biljetter till en bilutställning vid Gränby, så då måste vi väl åka dit.. Just ikväll är jag dock ensam hemma, T skulle stanna kvar på jobbet igen. Den här gången är det för att göra lite privata grejor till bilen, men lite tråkigt är det ju ändå. Men det är väl lika bra, jag ska försöka ta tag i lite städ & plugg istället för att mysa i soffan. Sådeså!










Kommentarer
Postat av: Inger

Tänk vad gräset är grönt där nere. Här har vi fortfarande rätt mycket snö kvar. På gamla potatislandet är det i alla fall snöfritt så vi brände gräs igår.

2010-05-09 @ 09:06:51
Postat av: Sofie

Inger <- Det konstiga är att gräset aldrig blir brunt här. När snön försvinner kommer den gröna gräsmattan fram igen. Väldigt skumt! Kanske beror det på att det inte har varit någon tjäle i år?

2010-05-09 @ 20:27:38
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0