Aprilväder?

Skrev ju i lördags att jag inte hade några planer för morgondagen, men sent på kvällen ramlade jag över ett videoklipp på internet med en duktig hund. Bestämde mig då att vi skulle prova lägga ett spår på snön och se om Epoxy klarade av det.


Utsikt från vårt vardagsrum, när snöstormen bedarrat något

Efter kyrkan upptäckte jag dock att några sådana uteaktiviteter inte kom på fråga. Det var nämligen full snöstorm! Blev mycket förvånad, med tanke på det vackra vädret dagen innan. Istället blev jag bjuden på Subway av älskling, teriyakikyckling närmare bestämt. Hoppades att snöandet skulle avta så vi kunde ge oss iväg lite senare, men tillslut gav vi upp och hyrde en film istället. Upp hette den, Disney/Pixars nya film. Den var riktigt bra!

Vid middagstid var det dags för ishockey, Almtuna-Leksand. Beställde den via Internet och kopplade datorn till tv:n. Egentligen hade vi fått en biljett för att se matchen IRL men då var det redan försent att få tag i en till. Det var smockfullt med folk i ishallen! Riktigt rolig match var det också, särskilt eftersom AIS vann såklart ;) Självaste lirarn kom hem till oss efteråt för att låna lite film, han var också nöjd med både sin egen och lagets insats :)


Inget gör Epoxy så glad som att komma ut och se att det kommit en massa nysnö!



Vårtecken trots snöstormen dagen innan..


Idag var det strålande sol igen, så jag passade på att vara ute med hunden riktigt länge. Tog med mig kameran igen plus en korsordstidning. Åh, vilket frihet att ha gjort bort en stor tenta! När vi kom in igen, slappade jag ett tag och åt lunch, men sedan satte jag igång att stryka bort lite grejor från min Att göra-lista. Man kan ju inte vara hemma en hel dag utan att få någonting gjort! Detta hann jag med:

>Ringa chefen och diskutera lite angående sommarvik
>Maila Lycknis och be dem sänka priset på en av böckerna jag behöver (tack prisgaranti!)
>Måla om min gamla spegel som T vägrat sätta upp pga dess fulhet
>Gå ut med en massa återvinning (hur kan det bli så mycket på en vecka??)
>Sätta in alla mina tentor i en ny pärm
>Sätta in månadens räkningar i dess pärm (yes, jag är i fas för en gångs skull)
>Strukit de nya vårgardinerna och satt upp


Dessutom såg jag Mannen som talar med hundar och bakade en kaka. Härligt! För mig finns ingenting bättre än att kunna gå isäng medveten om allt jag faktiskt har lyckats åstadkomma under dagen. Mycket bättre än att lägga sig och höra alla tankar om sådant jag INTE gjort, snurra i huvudet och hindra mig från att somna. Att T var duktig och diskade ordentligt adderar till den bra känslan.

Imorgon är jag ledig IGEN! :D

Kommentarer
Postat av: Inger

Vilka fina bilder på vovven!

2010-03-24 @ 20:42:50
Postat av: Mormor Ulla

Tjenicksen!

Ja du lämnar inget åt slumpen ser jag. Tror att detta med lista och beta av eftersom är en epidemi i släkten, men en bra sådan. Då vet man vad man gjort och inte. Det är ett bra sätt att hålla koll på allt. Just nu har jag en JÄTTE lista för fjällvistelsen. Det är ju en tabbe stor om man glömmer nåt.Du får ha det bra så ses vi till påsken/Kram.

2010-03-26 @ 10:35:05
Postat av: Sofie

Inger <- Tack, fast det är nog mer det vackra motivet samt den fina kamerans förtjänst ;)



Mormor <- Hejhej! Nej, varför gå runt och slösa energi på att minnas en massa saker jämt när man kan skriva ned dem istället?? Hörde någon säga att listor var ett tecken på att man närmar sig utbrändhet, men jag tror snarare att det är ett bra sätt att undvika det :p Ha det bra du med, ska bli kul att ses!! Kram

2010-03-26 @ 15:51:44
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0