Alldeles tom

En vecka har gått sedan sist jag skrev. Det har varit en fullspäckad vecka, först med en massa förberedelser inför besöket och sedan har bara njutit av att få ha min familj här hela helgen!

De åkte imorse och eftersom Tobias också åkte på jobbet är jag alldeles ensam idag. Det känns så tomt! Försöker lyssna på musik medan jag pluggar men det hjälper inte det minsta. Varför ska tiden alltid gå så snabbt när man har roligt?!

Vi har iaf hunnit med en hel del i helgen: när familjen kom hit på fredagkväll fick de gofika och en pratstund innan läggdags. På lördagmorgon åkte älskling och pappa iväg för att hjälpa farbror med bilen. Jag och mamma tog en långprommis med hunden i det vackra vädret. Sen åkte vi allihopa iväg för shopping, på New Yorker såklart. Hjälpte lillebror att hitta en hel hög med kläder. Det är nämligen bara där han hittar kläder, så de får köpa ett lager som räcker tills nästa gång de hälsar på ;)

Syskonen klippte sig medan vi andra blev bjudna på fika av mamma. Mums! Efter ett antal andra affärer åkte vi hem och började med maten. Bjöd på den goda fisken på saltbädd som jag provlagade för ett tag sen. Det var också jättegott :) Kvällen tillbringades framför Melodifestivalen med ost och kex som tilltugg.



söndagen tog vi det lugnt här hemma ett tag medan T & pappa var iväg en sväng på Biltema. Resten av dagen var vi allihopa plus kusiner på Fyrishovs äventyrsbad. Det var faktiskt första gången vi var där sen vi flyttade hit! Höjdpunkten var när jag & Lollo vågade hoppa i isvaken utanför, och pappa inte tordes. Det var första gången något sånt hände! ;)

I övrigt turades grabbarna åt att åka de två tidtagna rutschkanorna för att slå rekorden. Tobias och Anton lyckades nog bäst ;) Innan vi åkte hem ägnade vi oss åt avslappning på hög nivå i både bubbelpool och bastu. Till middag blev det tacos här hemma, och sedan såg vi Bröllopsfotografen och åt chips. Sen var vi alla väldigt trötta och gick isäng.

Idag ska jag använda den överblivna pressade potatisen och göra potatismos. Till det blir det älgskav och en specialsallad med apelsin & brysselkål. Längtar tills Tobias kommer hem, så jag känner mig mindre ensam...


Tack så mycket kära familj för att ni ville komma hit och förgylla vår tillvaro! Älskar er!!

Kommentarer
Postat av: Inger

Tack själv! Vi hade det finfint:)Kram

2010-03-08 @ 21:48:58
Postat av: lillasyster

varför blev min tröja blå?.. :p vill också komma och hälsa på dig, hade planerat att göra det denna helg och lämna dig dina byxor men mamma sa att du har fullt upp. nog hinner du väl ses en kortis på söndag? kram!

2010-03-09 @ 16:51:35
Postat av: Sofie

Inger <- Vad bra, gör gärna om det ;)



lillasyster <- Var den inte blå? :p Nej, jag har en stor fet tenta nästa vecka så jag måste ägna hela helgen åt den.. Bättre att du kommer en helg när jag har tid, så att du kan stanna hela helgen och vi hinner hitta på en massa skoj!! Vad händer på söndag? Kram

2010-03-09 @ 17:56:39
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Mormor Ulla

Ja, visst är det fint att ha familj.Min har ju utökats med åren och det gör att jag går omkring med en lyckokänsla över hur rikt mitt liv varit och är.Det går också bra för alla och det gläder mig också.En JÄTTEKRAM till dig.

2010-03-09 @ 19:19:19
Postat av: Anonym

Ja, visst är det fint att ha familj.Min har ju utökats med åren och det gör att jag går omkring med en lyckokänsla över hur rikt mitt liv varit och är.Det går också bra för alla och det gläder mig också.En JÄTTEKRAM till dig.

2010-03-09 @ 19:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0