Livet i macro


Idag är en tråkig dag.
Jämfört med Uppsala är det så kallt här uppe. Himlen är grå. Träden har knappt slagit ut, och det blommar inte som där. Jag är ensam hemma. Allt känns bara så trist.

Men det finns en sak som alltid lyckas få mig på bättre tankar. Det är min käraste ägodel, nämligen systemkameran. Genom dess lins framträder en helt annan värld, färgglad och vacker, livfull och spännande. Mitt nya objektiv har en macrofunktion som jag idag testade på allvar.

Även när bilderna kom upp på datorn kunde jag inte låta bli att le. Helt fantastiskt vad roligt det är att fota! Dessutom lyckades jag för första gången få till förutom manuella inställningar även manuellt fokus riktigt bra. Ni får bedöma själva. Nu har jag ju dessutom inte Photoshop att tillgå för redigering av bilderna så dessa är helt orörda ;)









Kommentarer
Postat av: Linnea

Vilka snygga bilder du tagit! Blir imponerad! Har du redigerat dom också eller?

Kram

2010-06-08 @ 19:12:41
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Linnea <- Tack!! Vad glad jag blir, och nej, som jag skrev i texten är dom helt oredigerade ;) Kram!

2010-06-10 @ 19:59:55
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Gina

Hihi tack :) Ja jag håller verkligen med! Senare på kvällen hade någon hjälpt dem ut men två av dem låg döda där i vattnet :/ Men det är fem söta, små duntussar kvar iallafall :)

2010-06-15 @ 18:12:42
URL: http://giinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0