Många skratt

Vet inte vad det är med min dator. Eller blogg.se för den delen. Ibland kommer jag inte in på sidan och ibland läggs inte mina inlägg upp. Just nu skriver jag i Anteckningar. Suck! Konstigt ändå när allt annat fungerar.. Jag är lite rädd att min laptop kommer krascha. Fläkten har börjat leva om mer och mer, precis som mammas (likadana) laptop gjorde innan den dog. Bäst att jag hinner flytta över allt viktigt till externa hårddisken innan något liknande händer med min!

Igårkväll åt vi middag hos M & I, det blev tacos igen. Tur att vi aldrig tröttnar på den maträtten ;) Sen såg vi Robinsonfinalen, inte för att jag följt med i programmet men de andra summerade lite snabbt :p Killen som vann var ju iaf norrlänning och hade kört ett sjysst spel, vilket var tillräckligt för att jag skulle hålla på honom :)



Efter Robinson spelade vi spel. Absolut Överens heter det och går ut på att man i lag ska svara så lika som möjligt på olika frågor, som Vad gör man helst på en lördag? eller Saker man inte pratar om vid en familjemiddag?. Många skratt fick vi oss av en del oväntade svar ;)

Jag & älskling vann första omgången, sen ville de ha revansch. Andra omgången var spännande intill slutet, då vi båda stod på SISTA rutan innan mål! De vann med minsta möjliga marginal, men det bjuder vi på! ;) Kul var det hursomhelst! Nu är det vår tur att bjuda igen, ska inte dröja så länge till nästa gång :)



Helgen har i övrigt inneburit långa promenader och många försök till läsning. Usch vad less jag är! Skrev iaf ännu ett fall till sent på natten, så nu kan jag även allt om Hypertrofisk Kardiomyopati! Varför finns det så många sjukdomar kan man undra?



Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Du tjejen- jag kan inte ens uttala riktigt det du läser om.Jag blir hypernervös för din skull. Hur ska du klara att hålla alla konstiga ord och bokstavskombinationer i huvudet.För att inte tala om när du ska börja ställa diagnoser.Men---jag vet ju att du är skärpt och har några år till att lära.Det fixar sig.

Från ett snöigt norr en jättekram till dig.

...och jag blev så glad när du ringde.

Du fattas mig.

2010-02-02 @ 21:14:13
Postat av: Sofie

Mormor <- Haha, men du det skulle nog inte jag kunna heller innan jag började på veterinärprogrammet. Men efter att man har matats dag ut och dag in med latinska begrepp så lär man sig faktiskt! :p Och det är väl så man ska klara av att komma ihåg allt - att upprepa om och om igen. Det viktigaste kommer alltid igen.. Men nog blir jag lite nervös också ;) Fast det får man byta ut mot en motivation att lära sig mera istället!



Jag blev glad av att prata med dig! Saknar att ha dig nära. Tur att telefoner finns. Ska bli bättre på att använda dem :) Kramas tillbaka!!

2010-02-02 @ 23:00:07
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0