Underliga hästar

Har haft en sådan härligt lugn helg att det känns sjukt jobbigt att en ny vecka är här.. 

Igår morse låg vi kvar i sängen igen och såg på vintersport, mysigt. Och nej mina vänner, tv i sovrummet är inte dödsstöten för vårt förhållande. Snarare en fördel, då älskling numera kan tänka sig att ligga kvar ett tag på morgonen. Annars är han väldigt morgonpigg och skuttar upp ur sängen så fort han vaknar - vilket jag absolut inte gör. Kvällsscenariot ser också annorlunda ut nu: då T tvärtom är väldigt kvällstrött går han isäng tidigt. Mycket tidigare än vad jag vill (kan ju inte lägga mig typ halv tio och sova till halv åtta heller). Men nu när jag kan se tv i sovrummet kan vi lägga oss samtidigt. Mer mys med tv alltså!!

Ja, det var väl en parantes. Efter frukost igår begav vi oss iväg med hund & kamera (såklart) till naturreservatet som ligger på gångavstånd härifrån. Massor med folk var ute och åkte skidor där också! Vi gick och gick, till slut kom vi fram till en hästhage. Till min förvåning stod en häst där och höll på att äta upp en staketstolpe. Kan det verkligen vara gott, undrade vi?





Tydligen så var det en väldigt god stolpe, för snart kom en annan häst och gjorde anspråk på träet. Det hela ledde till riktig dispyt, med uppdragna läppar och blottade tänder. Den första hästen fick till sist se sig besegrad, och gick iväg för att hitta en ny stolpe att tugga på..




Jag lämnade de båda slagskämparna och fick istället syn på världens sötaste lilla fjording. Ooh, vilken godbit!



Sedan började den äta bajs. Då tyckte jag inte att den var så söt längre. Så vi lämnade hagarna och gick hemåt.

Döm om vår förvåning då vi upptäckte att vi var i utkanten av Eriksberg! Det var bara att traska vidare längs vägen. Nästan två och en halv timme tog hela promenaden. Men skönt var det! Och hunden var glad. Samt trött, då vi kom hem igen. Så vi kunde med gott samvete lämna honom hemma och åka iväg för att köpa en kalender och ett par täckbyxor åt mig. Ska det vara så svårt egentligen?! Vi kom hem utan båda delarna nämligen..

MEN med ett nytt intresse. Ni får kanske se en bild sen när T kommer hem (han är och skruvar i motorn). Spännande va? ;)



Kommentarer
Postat av: Inger

Dagens tips:

Skicka in en länk till din blogg/hemsida på [email protected] så kan andra hitta till dig.



Beskriv kort om vad din hemsida/blogg handlar om.

Tex: Fotografering, djur, bilar, resor mm.

2010-01-26 @ 16:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0