Ledig dag

Idag är jag ledig för ovanlighetens skull. I love it! Men ingen sovmorgon här inte, klev upp vid sex och gav mig iväg på cykeln för att leka naturfotograf. Det var inte så enkelt som jag trodde...

Objekten var de tjugofem tranorna som har plågat mig varenda natt - punktligt halv fyra - med sitt skrikande och hoppande på golfbanan bakom stugan. Imorse när jag äntligen tänkte sluta fred med fåglarna, hade de gömt sig långt ute på en åker och flög iväg så fort jag gick en meter närmare. Väldigt konstigt med tanke på att de dansade runt precis bredvid vägen igårmorse.. Nåja, jag fotade lite andra djur som fanns i närheten också.







När klockan var nio (på morgonen!) hade jag hunnit med en hel massa. Har beställt kurslitteratur så jag klarar mig ända in i november, och dessutom är en ny kameraväska på väg, tog till i storleken så att framtida inköp ska rymmas. Tack igen för presentkortet kära kursare, nu är det använt! :)

Sen så hade vi ju också fint väder för en gångs skull. Strålande sol och inte SÅ blåsigt, men ganska kyligt tyvärr. Jag och mamma gick en promenad med hunden till badstranden. Det känns helt sjukt konstigt att säga det, men det var faktiskt första gången i år för oss båda! Bara det säger ju hur dåligt väder vi haft..:(

Vi var dessutom helt ensamma på stranden så vi lade oss ute på bryggorna för att lapa i oss kanske den sista solen för den här sommaren. Som går till historien som den sämsta, iaf för min del. Det kan bara bli bättre! Efter en stund var vi dock tvungna att bege oss hemåt, då jag skulle hämta upp I klockan två. Vi åkte till Storuman och gick på biblioteket, handlade fika på OK och körde sedan vidare till Skarven.

Där gick jag och Epoxy ett Viltspårsprov i öppen klass för första gången. Han var SÅ duktig!! Gick som en klocka, hittade klöven i slutet och kammade hem ett första pris! Jag blev så glad att se honom spåra precis som hemma, trots att det var allvar. Det enda domaren slog ned på var att tempot var lite för högt, så tills nästa gång ska jag försöka trötta ut honom lite mer innan. Men det känns otroligt roligt att behöva dämpa honom istället för hela tiden behöva motivera, som i lydnaden. Ska boka in ett till prov innan skolan börjar, och jag ser redan fram emot det! Duktiga jycke! :D
 

Kommentarer
Postat av: Dess

Prodi, vilka fina bilder du tagit :) Visst är det kul med systemkamera, det är som en helt ny värld! Pappa har en som vi "lånar" då och då. Han brukar däremot inte tycka det är så kul att det bara blir så många bilder på Kitty :P

2010-08-25 @ 21:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0