Vårtecken

Man kan verkligen tala om kontraster. Från djupsnö, fjäll och skoterkörning, till barmark, blommor och fjärilar. Jag är så glad att jag slapp vara med om det vanliga snöslasket i år! Satt ute på gräset idag och läste lite i statistikboken. Epoxy gick runt som en betande ko och åt i sig allt ätligt och oätligt som tinat fram. Han är ett hopplöst fall!

Syftet med promenaden var främst att fota lite vårtecken. Såg massor av fjärilar, men med en nyfiken hund i hasorna flög de flesta iväg innan jag hann komma nära. Tur att blommorna står stilla iaf ;)

Dagens händelse var annars invigningen av vårt nya Kliniska Träningscentrum (KTC) på skolans djurklinik. Där ska vi veterinärstudenter kunna träna oss i alla möjliga praktiska moment innan vi ger oss på de levande djuren. Till exempel ta blodprov, sätta suturer, känna igen knölar, ta EKG osv. osv. Känns verkligen bra att denna möjlighet, jag kommer gå dit de gånger jag har möjlighet (de har bara öppet på tisdagar mellan 13-15).

Innan invigningen följde jag och L med kursare S hem till hennes tvåa på Gälbo (skolans studentbostäder). Fick te och mackor, riktigt gott :) Jag och älskling har ju varit och kikat på en etta där förut, men tyckte att hyran var hutlös för en sån liten lägenhet. Denna tvåa var dock riktigt rymlig och fin, dessutom billigare än vår lägenhet. Så nu får jag nog allt ställa mig i kö igen ändå, skulle va skönt med gångavstånd till skolan/kliniken faktiskt ;)











Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Vilka härliga bilder på vårtecken hos dig,scilla,krokus och tussilago.Snart ska du se att även här tittar tussilagon fram uppe vid järnvägsspåret.En underbar tid bara blötan på gården vill ta slut.

2010-04-15 @ 10:28:31
Postat av: Sofie

Mormor <- Ja visst blev dom fina! Jag är såå glad över min kamera :D Våren gillar jag allra bäst. Så skönt att vi slapp allt slask här, fantastiskt att kunna sitta på marken och njuta utan att bli blöt ;)

2010-04-15 @ 12:25:47
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Inger

Vad roligt att se så fina bilder! Jag blir också sugen på att ha en fin kamera. Vet du att jag hade en bra kamera i min ungdom och fotade en del, men det var då det. En gammal Voigtländer var det, en systemkamera.

2010-04-15 @ 16:13:30
Postat av: Sofie

Inger <- Tack! Ja jag minns den kameran.. Nu är det ju ännu enklare att fota när man inte behöver någon film :) Vad är det som säger att du inte kan skaffa dig en nu? Snart flyttar resten av barnen hemifrån, då har du väl all tid i världen att fota på dina promenader :)

2010-04-15 @ 16:40:14
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0