Yeeees!

Just nu känns det som att ingenting kan gå fel!

Igår em, efter att ha dammsugit och torkat golven, gick jag ned till mosters café och fikade tillsammans med henne och en kille från Lycksele. (!) Hemma igen hade T och vännen A kommit hem från Formel Offroad-tävlingen, hunnit varit och handlat och börjat med middagen. Till efterrätt gjorde vi äppelpaj, mums!


Formel Offroad - lägg märke till det vackra vädret ;)

När solen gått ned och vi blivit ensamma igen, åkte vi ut på klubben för att träna lydnad med hunden. ÄNTLIGEN kom det där genombrottet jag har drömt om så länge! Tidigare i veckan när jag & Pox var ute på prommis, hittade han en frisbee-disc i en buske. Han tyckte den va jättekul, så vi tänkte prova att använda den som belöning under lydnadsträningen. Det fungerade faktiskt! Han utförde alla momenten helt perfekt! Vi märkte till och med hur trött han blev mot slutet (eftersom han la sig ned så fort han fick chansen) men ändå var han helskärpt hela passet!

Idag åkte vi ut igen efter lunch för att se ifall gårkvällen bara var en slump. Jag gick ut ett spår medan Epoxy låg på platsliggning (med T som vaktade såklart). 10 minuter låg han! Sedan körde vi genom lydnadsklass 1, det var väldigt varmt ute så hunden såg ganska trött ut men utförde ändå alla moment riktigt snyggt! Motiverad var ordet.

Sedan skulle vi spåra, det var nämligen dags att se ifall apportmarkerings-träningen gett resultat. Så jag hade inte lagt ut några godisar vid apporterna. Epoxy tog spåret jättefint - Tobias gick med honom och han skötte sig också jättebra, inga stora omvägar blev det. Döm sedan om vår stora lycka när Epoxy plockade upp och kom in med alla apporter!!! FANTASTISKT!

Epoxy efter att han spårat - full av frön!

Det känns verkligen fruktansvärt bra just nu, och jag kunde inte låta bli att anmäla dem på en lydnadstävling i oktober.. Hoppas, hoppas att det går vägen! :D


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0