VETERNITAS

Yeah, that's our name!

Igår var det nämligen Brännbål, vilket traditionsenligt är den fest då årskurs två tar sig ett klassnamn. Namnet är förstås framröstat sedan tidigare, men hemligt fram tills denna dag.

Duktiga medkursare var tidigt på morgonen hos klasserna över oss och sjöng vår vackra klassång, iklädda stövlar (se längre ned för förklaring). Äldrekursarna fick på så sätt reda på vårt namn. Amöborna däremot var inbjudna till brännbålet. Det började med lekar, där de tävlade i sina basgrupper. Vinnande basgrupp i varje deltävling fick en bokstav till namnet. Första grupp att komma på namnet vann alltihopa såklart.

Jag, L & A hade hand om en vattenstafett. Skulle egentligen hålla till utomhus men då det var iskallt och regn ute, så flyttade vi in på tjejtoan istället :p Varmt & blött blev det! Trevligt att få se lite mer av amöborna också. Vet inte om det är för att jag har vant mig vid min egen klass, men jag uppfattade dem som en mer brokig skara människor :) Brännbålet avslutades med tacopajbuffé följt av disco. 

Själv lämnade jag dock spektaklet redan klockan sju, då jag körde och hämtade mormor hos kusinerna. Hon skulle nämligen hem till de norra skogarna igen imorse, så jag ville ju att hon skulle hinna hälsa på oss en sväng också. Älskling hade varit duktig och handlat en massa gott kvällsfika. Som han sa själv: han älskar verkligen att handla sånt som har med frukost att göra. Middag däremot skulle han helst slippa fundera över. Han skulle kunna leva på en meny bestående av: spaghetti & köttfärssås, makaroner & korv, pyttipanna och pannkaka. Någon som har missat att jag gärna varierar mig lite mer? ;p

Jag, T och mormor såg på Bonde söker fru och Grey's Anatomy tillsammans. Sedan skjutsade T tillbaka henne och jag passade på att läsa igenom labhandledningen inför morgondagens laboration. Som för övrigt innebar att vi fick söka efter parasiter i olika sorters djurbajs. Låter det inte trevligt så säg :p

Ifall någon undrar över klassången så kommer texten här nedanför. Melodin är "When Johnny Comes Marching Home".


Här kommer Stutis bästa klass
Veternitas
Behöver aldrig slå i Fass
Veternitas

Amöban rodnar från topp till tå
För alla vill ju med oss gå
Jublet höjs
När Veternitas stövlar in

Ring oss om din ko är kass
Veternitas
Botar både hov och tass
Veternitas

Äldrekursare vill oss få
För alla vill ju med oss gå
Jublet höjs
När Veternitas stövlar in





Förresten - har jag någon läsare som är duktig på design? Vi ska nämligen få vårt klassnamn/klasslogga broderat på våra klassjackor. Det enda förslaget som kommit in föll mig inte alls i smaken. Brodyren blir svartvit och kan inte vara för detaljerad. Det vore verkligen snällt ifall någon kunde ställa upp - och sedan få sitt alster visat på 100 veterinär-ryggar! ;)




Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Hej och kramar till er båda. Nu är jag hemma i norr igen. Spännande när man ska åka stand-by.Det funkade i alla fall. Vill säga tack för senast och extra tack till T som fixat allt det goda kvällsfikat och för att ni skjutsade mig hit och dit. Håller tummarna för tentaresultatet.Vi höres.

2009-10-29 @ 18:08:59
Postat av: Sofie

Mormor <- Skönt att höra att du kom dig hem :) Tack själv för att du ville hälsa på, det betyder mycket särskilt när man har hemlängtan.. Vad bra att du håller tummarna, det kan behövas! Kramar

2009-10-29 @ 21:10:35
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0