Mumsig mat

mycket har hänt i helgen att jag inte ens har hunnit uppdatera!

Fredagen var ju som sagt inläsningsdag, var sjukt omotiverad hela dagen och fick i princip ingenting gjort. Det värsta är att jag får så dåligt samvete att jag inte klarar av att göra något annat än att plugga heller. Så då sitter jag där, med ett papper i handen, och ögonen glider iväg till tv:n. Och förstår varken det jag läser eller vad som händer på tv:n. Inte alls bra!

När jag låg i sängen och tittade på en film om bakterier, och det kändes som att ingenting kunde muntra upp min trista dag. Då kom fina älsklingen hem med ett stort paket och en kasse mat. Han gav mig paketet och stängde in mig på rummet medan han lagade mat. Två Guitar Hero-gitarrer och ett GH-spel! Gissa om jag blev glad?!

När jag väl fick komma ut hade han städat undan, diskat och lagat detta:


Ja, jag vill ha banan & avocado i mina:)

Tända ljus och allt! Vilken otrolig pojkvän jag har ändå :) Åt och spelade GH sen såklart, tills Idol började. Hann dock bara se Erik innan T:s arbetskamrat ringde och frågade om vi inte ville komma över till dem istället. Det ville vi såklart så det var bara att kasta sig i duschen, byta kläder och dra iväg. Mycket trevligt! Bjöd på ost och kex gjorde de också - de firade faktiskt 4 år tillsammans den kvällen :)

Kom hem sent, och T stöp isäng på en gång. Jag däremot stoppade in en älgstek i ugnen för att återgälda T för hans fina överraskning. På lördagmorgonen togs den ut ur ugnen och marinerades. Vi hade tvättid fram till två, sen åkte vi ut en sväng på Gränby. T skulle prova kläder, men vad slutade det med? Jo jag kom hem med nytt, älskling var tomhänt. Typiskt.

Handlade mat också till kvällen. Vad blev det då? Jo tjälknöl! :D Min allra första. Var så spänd på hur den skulle smaka, men det var så underbart gott! Åt potatisgratäng, kantarellsås, vinbärsgelé, vitlöksbröd och sallad till. MUMS! Resten av kvällen spenderades i tv-soffan. Älskling var så snäll och gjorde ett försök att förhöra mig inför tentan, än fast han tycker det är jobbigt.. Åt efterrätt också, alà Tinas Cookalong. Karamelliserad ananas med gräddglass. Också gott ;) 



Söndagen var tävlingsdag, tänkte berätta mer om tävlingen i ett separat inlägg för dem som är intresserade :p Beställde en pizza på hemväg iaf, åt och gjorde oss i ordning för kalas. Moster fyllde år nämligen. På vägen dit köpte vi blommor och hämtade upp den största överaskningen, nämligen mormor ;) Oj vad förvånade moster, farbror och kusinerna blev när hon kom in! :D Åt tårta och drack te, och fascinerades över hur snabbt lillkusin kan lösa Rubiks Kub. Om jag ska vara ärlig har jag aldrig fattat förut att det faktiskt finns system som gör att man kan lösa kuben på 22 drag, oavsett position. En syssla för den som har lite att göra, antar jag :)

Innan vi åkte hem igen hann vi träffa moster nummer 2 en snabbis. De hade åkt ned från Umeå för att gå kurs i veckan. Rena rama släktträffen må man säga ;) Sammanfattningsvis en härlig helg, med god mat och gott sällskap :)


Kommentarer
Postat av: Dessan

Låter helt underbart =)

2009-10-28 @ 22:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0