Paltkoma

Tack mormor för den goda palten!

När älskling kom hem från jobbet, hade jag stängt in mig på toan med hunden och var igång med saxarna IGEN. Hans päls växer fantastiskt snabbt, så man får klippa i omgångar och finputsa dagarna innan utställning. Nu är jag iaf äntligen nöjd!

Middagen var enkelt ordnat, då mormor kom med palt igår som hon så snällt lagat hos kusinerna. Efter inmundigandet av goda paltarna, ville jag sätta igång med kloklippning. Men älskling ville inte längre hjälpa mig. Han tyckte att jag kunde komma och lägga mig hos honom i soffan en stund istället. Ja, det lät ju mysigt, så jag gjorde som han sa, det var ju ändå Unga mödrar på tv. T somnade såklart på tre röda, och när programmet var slut lyckades även jag med bedriften.

När jag vaknade var klockan kvart i nio!! Känns som att hela kvällen försvann, men skönt var de iaf. Jag skyller på paltkoma! :p

Slog på trean, då det ju brukar vara Lyxfällan kl 21 på torsdagar, men upptäckte att det var Rosa Bandet-galan. Att jag har lyckats missa det! Nån gubbe (ursäkta min dåliga folk-kännedom) donerade precis 1 miljon kronor!! Wow! Helt rätt tycker jag, har man så mycket pengar så är man ju bara girig ifall man inte kan donera en del av dem.

Okej, nu har jag uppdaterat mig lite (tack Wiki). Gubben heter Percy Nilsson och är byggföretagare som har suttit i många år som ordförande i Malmö Redhawks (ishockey). Under två år köpte han spelare för 7 miljoner. Måste ju säga att denna donerade miljon känns lite mer viktig faktiskt ;)

Nej, nu ska jag klippa klor. Imorgon är jag ledig, då ska jag bada hunden och rensa hans öron. Sen tror jag att jag ska åka in på stan en sväng och leta någonting att ha på mig på utställningen. För er som inte har varit på hundutställning, så är det ganska viktigt hur handlern ser ut, för att ge ett gott helhetsintryck inför domaren. Kläder jag har haft innan funkar inte längre eller så hittar jag dem inte - måste ha lämnat dem hemma i Norrland :(

Såg precis att sist vi var på utställning var i juni 2008! Då var Epoxy i unghundsklass. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess, så det ska bli intressant vad de säger om honom i öppenklassen (>2 år)! Önska oss lycka till..

Epoxy på SKK:s Internationella utställning i Piteå 2008
Då blev han placerad 3:a i konkurrens med Hederspris :)



 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Lycka till, hoppas ni får bra kritik! :)

2009-10-30 @ 13:47:49
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0