Flatshow

Idag var vi på hundutställning, Flatklubbens show (inofficiell).

Epoxy skötte sig exemplariskt som vanligt - tänk att han kan vara så omöjlig när man tränar dagen innan, utan störning. Igår var jag nämligen redo att kasta in handduken. Men när han kommer in i ringen, tillsammans med tolv hannar som helst skulle käka upp honom, ja då står han blixtstilla. Imponerande! Jag skötte mig väl hyfsat också, var grymt nervös innan...

Så det var inte oss det var fel på. Domaren gillade honom inte helt enkelt, vi blev oplacerade. Det konstiga var dock att kritiken var så bra, nog den bästa vi fått. Han hade ingenting negativt att komma med! Allt var bra: huvud, bett, benstomme, tassar, hals, vinklar, steg från sidan och bakifrån/framifrån. Härligt temperament stod det också.

Ärligt talat så hade jag hellre fått mer negativ kritik, så att jag fick veta VAD det var han inte gillade. Så man kan jobba på det till nästa gång. Den bästa domaren jag ställt för var en man som förklarade vad han tyckte var hundens för- och nackdelar - därefter kom han till och med på förslag till förbättring! Om någon undrar så tyckte han att vi skulle cykla/simma med hunden, för att stabilisera honom i fronten.

Jaja, antar att man inte kan förvänta sig så mycket från någon som inte är utbildad domare. Men synd ändå, för nu känner vi ju oss inte peppade att anmäla oss till någon fler utställning :(



Ännu en bild från Piteå, då det som sagt gick bättre :p



Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Hej!

Vad var det för konstig domare. Ska man dömma så är man väl "skyldig" att ge ett utlåtande.Epoxy är i alla fall fin tycker jag så av mig får han poäng för sitt glada sätt, sin blanka päls, sina "pussar" och sin ivriga svansföring.

Kram.

2009-11-02 @ 14:38:03
Postat av: Sofie

Mormor <- Haha, vilken underbar bedömning! Mycket bättre än på utställningarna ;) Han blev iofs kallad "glada laxen" en gång, det tyckte jag var kul ;)

2009-11-02 @ 21:38:02
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0