Vaccinerad

Jag är inte lite stolt över mig själv! :D

Alltihop tog dock mycket längre tid än jag trott. Cyklade iväg med hund och allt efter kl 18. Var hemma igen kl 20. Och jag kan ju säga att stickandet inte var det som drog ut på tiden - hann knappt sätta rumpan på stolen så hade jag nålen i min arm. Var iaf glad över tant läkare som stack mig, för det kändes faktiskt inte alls! :)

Epoxy fick träna passivitet i vaccinationskön. Tänka sig att han är helt cool så fort man lämnar honom någonstans. Eller lägger honom på platsliggning. Men att vara stilla bredvid mig eller husse tycker han är såå jobbigt. Han sätter sig. Ställer sig. Piper lite. Vill gå iväg. Hoppar upp och ned. Och så vidare.

Ett hett tips för er som någon gång har tänkt skaffa valp: träna passivitet!!! Det är ovärderligt med en hund som lägger sig ned och slappnar av så fort det inte händer något. Ja, vi visste ju detta innan också egentligen, men vi tycker ju själva det är så himla tråkigt att göra ingenting, haha :p Nåja, man lär av sina misstag! Ni kan väl lära av våra istället :p



Bildbevis ;)



Kommentarer
Postat av: Inger

Undrar om du känner av sprutan idag. Är du lite förkyld i armen nu?

2009-11-05 @ 16:48:22
Postat av: Dessan

Jag fick SKITONT i min axel efter vaccinationen. Kunde inte ligga på armen den natten. Muskeln får sig nog en törn, va beredd på det :) Krams

2009-11-05 @ 18:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0