Snyft!

Bestämde mig idag (med lite stöd från mor & vänner) att jag ska vaccinera mig mot influensan ikväll, på skolan.

Alla studenter på SLU får nämligen vaccinera sig gratis om man bara visar leg. Då jag är otroooligt smärtkänslig (fråga bara T hur mycket jag skriker om han petar på mig) så är nålar ingenting jag utsätter mig för frivilligt. Särskilt när jag vet hur ont det kan göra, som när vi vaccinerade oss mot rabies innan Sydafrikaresan för tre år sedan.

Var faktiskt då jag blev stucken sist! Men nu så tänkte jag att nog skulle gå bra om bara älskling följde med och höll mig i handen. Döm om min besvikelse när han ringde nyss och sa att han var tvungen att jobba över till sent ikväll.

ÅH! Hur ska jag klara mig nu då? Stora hemska sprutan som ska göra hål i min arm. Och så har jag hört av säkra källor att det gör ont i armen efteråt också. Fy. Giv mig styrka! Får tänka på att jag gör en god gärning. För jag vaccinerar mig absolut inte för min egen skull, utan för att undvika att föra smittan vidare till de som har dåligt immunförsvar och inte skulle klara av influensan lika bra som mig. Sådeså!



Dagens bästa är iaf att jag har reserverat biobiljetter till New Moon. Fyra stycken.
Lillasyster och hennes pojkvän ska nämligen gästa oss den helgen, se bion och handla julklappar tillsammans med oss. Det ska bli så mysigt! :)



Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Oj,oj. Inte visste jag att du var så spruträdd.Du ska se att det går bra. Du har väl i alla fall gjort det när du läser detta. En handling med god tanke bakom.

Jag har jobbat på mitt gamla jobb i dag. Takterna satt kvar.Faktiskt kul, fast jag undviker att ta på mig jobb pga att min tinnitus förvärras i den höga ljudnivån. Kram.

2009-11-04 @ 15:16:02
Postat av: Sofie

Mormor <- Jo det har jag alltid varit.. Men det blir bättre, denna gång gjorde det inte alls ont :)

Skönt att få jobba lite, jag tycker iaf att det kan kännas bra att jobba ibland. Tråkigt med tinnitus, jag vet precis hur det är. Min blir värre bara jag sitter vid datorn :( Kram!

2009-11-06 @ 10:55:34
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0