Ledtrådar

Återbjudningen närmar sig med stormsteg. Det är alltså den fest då amöborna ska bjuda igen för allt vi (tvåor och treor) gjort för dem under hösten, i form av faddermiddag, amöbagasque, inspark och brännbål.

Problemet är bara att de ska bestämma ett tema för festen som vi måste följa. Treorna har ett eget mottema. Hittills har vi (vad jag vet) endast fått tre ledtrådar inför temat:

1) En tom plastpåse från Coop Forum
2) En kartong med frukt, äpplen, bananer och kiwi
3) Ett mail om att amöborna ska hålla FiQ på tisdag (kårens café)

Vissa tror också att en ledtråd är ett ljud som vi hörde under en föreläsning, nämligen ljudet när man slår in rätt kod in till Asis (där man håller till och dissekerar).

Snälla HJÄLP oss! Jag har absolut ingen aning om vilket tema de har tänkt sig. Festen är den 27 november, tre veckor bort iofs, men det tar ju ändå ett tag att klura ut en bra utstyrsel och sedan inhandla/tillverka den.

Har dom tänkt att vi ska klä ut oss till mat eller?!


Kålhuvud kanske? :p




Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Äntligen fredag!Synd att du skulle bli sjuk av sprutan.Du får tänka att den gör nytta i din lilla kropp.Ang temat: klipp remsor av plastpåsen och fläta en hatt och klipp ut siffror i kartong(koden)och häng på. Sy en enkel kjol med resår i midjan i "bananfärg"(kika på helping hand) och tryck/måla frukter över hela.Köp billiga små plastdjur som associerar till dissikeringen.Ja, vad vet jag.Kram.

2009-11-06 @ 13:12:59
Postat av: Sofie

Mormor <- Ja det känns skönt med helg, och jag mår faktiskt bättre nu :)

Haha vilken fantasi du har! Fast det brukar vara ett riktigt tema som ledtrådarna ska anspela på. Förra året hade vi ju som exempel tema "Sverige". Så det ska nog betyda något specifikt men jag kan inte komma på vad!

2009-11-06 @ 15:54:43
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0