Allt annat

För er som eventuellt inte är intresserade av vår hund, utan av vad vi gör, kommer nu en uppdatering om vad som händer i våra liv just nu.

Tobias har blivit förkyld i veckan, fast har ändå varit tvungen att jobba över, eftersom "hans" maskin har varit trasig en månad och nu fungerar. Han har alltså en månads jobb som ligger i en hög och väntar på honom, bråttomt som vanligt. Så han har fått jobba över varenda dag plus lördagen, trots förkylningen.

Han har ägnat massor med tid på Blocket, sökandes efter en isbil. Vi har nämligen en isbana nära där mina föräldrar bor, som vi var och körde på i vintras. T ska ju jämt ha det bästa så tills denna jul ville han ha en bättre isbil än den min pappa har.

Igår var han och tittade på en Bmw 325 ix, årsmodell -88. För tillfället är han där igen och gör upp affären. Bilen ska dock delas med min pappa. Det jag gruvar för mest är att få upp bilen till de norra skogarna. Hur vi än gör blir det jobbigt. När vi för en gångs skull ska åka upp samtidigt så måste vi kanske köra varsin bil. Usch, fy och blä! Hoppas det finns någon annan lösning...

Själv ägnar jag mig mest åt plugget. Tenta nästa onsdag, det känns inget vidare. Varför finns det så många parasiter?! Någon nytta kan jag inte heller se att de gör, orsakar bara sjukdom och elände. Ljuspunkten denna helg har iaf varit mina goda lussekatter, de höjer stämningen avsevärt!

Igårkväll tog jag en paus och åkte med T på Gränby centrum och hjälpte honom att hitta ett par byxor. Det var inte lätt ska jag säga, han provar mycket hellre skjortor och sånt. Men det blev ett par chinos tillslut, fast om han blev nöjd vet jag inte.. Jag handlade faktiskt några vintriga strumpbyxor, då mina gamla är helt utslitna. Annars höll jag mig :p

Helgen har faktiskt varit riktigt mysig, med mycket gos och skratt, såg filmen The Proposal, som tyvärr var alldeles för förutsägbar för min del. Nej, tacka vet jag Ugly Truth, se den istället! Nu hoppas jag att T kommer hem snart, så ska jag steka pannkakor, bra måndagsmat :) Åt förresten sushi till middag i lördags, från stans bästa ställe, men det var alltför många konstiga bitar som jag inte riktigt gillade. Nästa gång blir de Java igen!


Jag & älskling i vintras - han är inte lätt att fånga på bild ska ni veta! :p



Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Oj,oj,oj så fina ni är på bilden.

Undrar vem som är mest stolt över vem.Ta vara på varandra och vårda kärleken.

Kramar.

2009-11-10 @ 20:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0