Kvarterets hjälte

Det är faktiskt min älskling det!

Igårkväll när Tobias hade varit ute på kvällspromenad med hunden, kom han in och berättade att han än en gång stött på den igelkott vi sett på bakgården några kvällar i rad. Den hade nu varit på väg ut från dagisets lekpark, och hade problem att ta sig under stängslet. När Tobias kom in och talade om detta för mig tyckte jag förstås genast mycket synd om den. Tanken slog då T att igelkotten kanske fastnade på riktigt. Han skyndade sig ut igen, och mycket riktigt - igelkotten satt fast mitt under stängslet! Tobias var tvungen att lyfta upp och flytta undan staketet och först då kunde lille kotten springa iväg. Var nästan så att jag fällde en tår när jag fick höra om hans räddningsinsats.

Men historien slutar inte där. Imorse när vi gick ut med hunden, mötte vi en granne vi känner i huset mittemot. Det första hon säger när hon ser T är: Vad duktig du var som räddade igelkotten igår! Hon hade alltså sett honom från sitt fönster. Så nu kommer ryktet spridas på Bandstolen: han med svarta hunden är de små djurens hjälte. Inte mig emot. Ett intresse för djurs välmående står HÖGT på min lista över goda egenskaper ;)


Lille kotten på fri fot igen tack vare vår hjälte ;)

Kommentarer
Postat av: Inger

Hi hi, vad sött!

Jag har knappt sett en igelkott. De är ovanliga här..

2009-05-23 @ 17:32:21
Postat av: Malin

haha vad gulligt;) saknar dig syster! <3 jag kommer att stanna i örebro extra länge pga körkortet, så hoppas att du kanske vill komma upp till mig? Javisstja! vill du vara min tolk under halkkörningen? har inte fått tag på någon tolk.. vad tror du?

2009-05-24 @ 17:17:32
Postat av: Sofie

Hej lillasyster! Jag saknar dig med! Tyvärr så ska jag köra hemöver redan nästa onsdag, tillsammans med Linnea. Annars hade jag väldigt gärna ställt upp som tolk!! Hoppas det löser sig ändå. Sedan så hoppas jag att vi ändå får hela sommaren tillsammans! :D Dessutom så ska jag hälsa på dig till hösten. En tjej i min grupp veckopendlar till Örebro och erbjöd mig en plats i bilen närhelst jag ville ;) Kramar!!

2009-05-24 @ 21:37:23
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0