Glädjeämnen

När man är lite nere på grund av stulna mobiltelefoner, sjuka hundar och pengabrist, är det otroligt upplyftande att få goda nyheter från goda vänner. Helt plötsligt kändes de tunga stegen lite lättare - trots den massiva träningsvärken ;) Tack för det säger jag! :D

Annars så har vi haft möte idag med kårutskottet, som nu har bytt namn till Eventutskottet. Nästa torsdag ska vi anordna en hundtävling, i form av en femkamp. Jag och Epoxy är med utom tävlan. Det ska bli spännande att se hur han klarar av att jobba inför folk & hundar. Bland annat ska vi delta i hundkapplöpning, apportering, lydnad/agility och samarbetsövningar. Hoppas vi inte skämmer ut oss alldeles ;p 

Ikväll när husse skulle ut och cykla i skogen gick jag och Epoxy till brukshundsklubben för att träna lite. Stort misstag. Han orkar ingenting, är helt okoncentrerad och vill bara äta gräs. Läste i en tidning att hundar som äter mycket gräs kan göra det pga halsont. Frågade veterinären och mycket riktigt, hon kikade honom i halsen och såg att hans halsmandlar var svullna och röda. Symptomen brukar annars vara nedsatt aptit, men det lider ju inte vår vovve av iaf. Veterinären tyckte dock inte att vi skulle göra något åt saken nu med tanke på vårt stundande pricktest. Ifall vi får ordning på allergin trodde hon att även detta skulle gå över; precis som alla andra av hans symptom. Hoppas på det bästa!



Om två veckor fyller jag år. Tre dagar senare har vi tenta. När jag lämnar in tentan betyder det att mitt första år på veterinärprogrammet är avklarat! Helt otroligt, tänk att jag har klarat mig så här långt, utan några omtentor dessutom. Som mamma kommenterade mitt förra inlägg - kom ihåg i somras när jag fick det positiva antagningsbeskedet. Tror mamma skrek mer än jag ;) Nu är jag äntligen på god väg att förverkliga mina drömmar! :D


Kommentarer
Postat av: Inger

Undrar just vad du vill ha i födelsedagspresent;)

2009-05-13 @ 21:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0