Hemmavid

Har hunnit med en hel del sedan sist! :) Det bästa är ändå att jag har fått kramas med många av mina allra bästa vänner. Ni är bäst! :D

Onsdag morgon var det dags att säga hejdå. Ja jag grät. Massor. Sedan åkte jag & L från Uppsala. Fick köra förbi Tobias jobb först och lämna hans matlåda som han såklart glömt :p Resan gick superbra, vi pratade hela vägen och milen bara flög iväg. Skönt med motorväg tycker jag, man kan slappna av när det känns säkert. Stannade just innan Sundsvall & fikade L:s goda mackor. Efter lunchen ville jag fortsätta köra eftersom det gått så bra. Helt plötsligt var vi framme och jag hade kört hela vägen :p

Träffade L:s familj och vovvsar. Gick en prommis med Pox-Pox ned till havet så han fick utlopp för sina lustar i över en timme. Han badade och simmade och hämtade pinnar om och om igen. Jättekul tyckte han! Bra träning tyckte jag :) På kvällen såg vi Rent Hus och Grey's.. Somnade sen på L:s spikmatta - var faktiskt bättre än jag trodde! Avslappnad blev jag iaf. Kanske man ska skaffa sig en sådan, synd bara att dom är så dyra...

Torsdag gick vi ut till havet igen. Epoxy badade som om han aldrig sett vatten förr.. Efter lunch lämnade jag byn och åkte in till Umeå för att träffa andra vännen L, som bor i stan. Härligt att se henne igen! Vi pratade, pratade lite mer och sedan såg vi spexfilmen. Blev bjuden på sen middag - jättegott var det! När jag var på väg att åka ringde jag vännen E som nyligen flyttat till Umeå, och frågade ifall de var hemma. Det var dom! Så jag åkte ut till dem och Epoxy fick äntligen träffa sin bästis Nova. De hade varit ifrån varandra ett helt år men lekte ändå så bra så bra! Var kul att se :) Dessutom var det kul att prata en stund med E, som dessvärre var förkyld. Gick in en sväng i lägenheten också så jag fick se hur de bodde :) Men ganska snart var jag tvungen att åka. Klockan var halv tio och jag skulle köra ytterligare 20 mil hem.

Hemresan på egen hand gick mycket tyngre. Från Lycksele kändes vägen oändlig. Från Åskilje kändes resan ungefär lika lång som mellan Uppsala-Sundsvall. Var enormt trött där på slutet.. Men hem kom jag i varje fall!

På fredagen gick jag och minsta lillasyster ut på långpromenad med hunden. Gick förbi kusinerna där vi blev kvar i en timme och pratade om allt möjligt.. Egentligen skulle vi till mormor men när vi väl kom dit hade hon just åkt på begravningen (andra kusinernas farfar). Så vi gick hem och gjorde lunch. Eftermiddagen ägnade jag åt sortering av mina skolpapper, satte in dem i pärmar och så. Mamma kom hem sent, vi åt middag och sedan traskade jag iväg till bästa I.

Där var det tjejkväll med många av de gamla kompisarna från byn. En kul kväll med mycket sång & dans, lite kubbspel (pga regn), lite skvaller osv ;) Rätt sent blev det iaf..

Idag vaknade jag av att älskling ringde, alldeles för sent. Fick skynda mig äta, gå ut med vovven och sedan köra till Barsele där det var spårtävling, elitklass. Tre superduktiga hundar fick jag se i lydnaden. En schäfer, en rottweiler & en flatcoated retriever! Den sistnämnde var otroligt energisk, kunde inte vara stilla en sekund. Fick höra att spåret hade varit klockrent, I hann knappt komma till platsen så var vovven där, med alla pinnar dessutom ;) Uppletandet likaså. Slutade på första plats och med certifikat! Kul att se en flat göra bra ifrån sig - önskar att min egna vovve kunde ha iaf liite av den där entusiasmen när det gäller lydnad! :(

Nu ska jag ut igen med Poxarn och sedan ska vi iväg och äta middag hos några bekanta. Imorrn kanske det blir hundträning i Barsele, sedan skulle vi visst grilla ;) Försöker hålla mig sysselsatt så att jag inte saknar T så mycket! På måndag ska jag praktisera.. Iih, varför är jag så nervös?!

Tillsist vill jag bara säga GRATTIS L till examen! Du kommer bli en suverän tandhygienist. Och en suverän mamma dessutom. Längtar tills den dagen jag får se den lill* ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0