Båttur & shopping

Söndagen började med en alldeles för lång sovmorgon för min del, älskling hade åkt iväg till saaben. Gick en prommis med jycken och när T kom tillbaka åkte vi ned till Mälaren och moster & farbrors nya båt!



27 grader varmt och helblå himmel utgjorde det perfekta vädret för att vara ute på vattnet - att bara ligga ute på gräset skulle få mig att smälta! :p Vi åkte ut till Skokloster, själva insidan hade tyvärr hunnit stänga men de vackra omgivningarna var som alltid öppna :) Härligt!



Måndagen var mest depp och lite packning. Depp pga dödsfallet därhemma - beklagar sorgen! - samt att min avfärd närmar sig med stormsteg. Kvällen fick mig dock på bättre humör. Sprang Vårruset med några tjejer ur klassen, fem kilometer, och jag som inte sprungit eller tränat över huvudtaget på flera år fick en chock när jag orkade hela vägen utan att gå. 32 minuter kanske inte var någon höjdartid, men meningen är nu att vi ska göra tradition av detta och försöka förbättra oss från år till år. Borde jag ju klara! :D Dessutom startade vi helt klart i fel startgrupp och ägnade fyra kilometer åt att försöka ta oss förbi folk. Så där försvann mycket tid...

Idag har jag varit och shoppat lös på stan. Tänkte att jag skulle försöka dämpa mina lustar inför en sommar hemma i byn - utan några andra affärer än ett litet Konsum utan kläder ;p Blev en hel del bra grejor som jag helt saknade, sånt där som är nödvändigt under sommaren ;) Capri-jeans, hårsnoddar, pärlhalsband (mitt gamla är borta), en finkofta, spetsleggings, en sjal, sommarklänning och till sist en liten handväska! Som jag numera har behov av eftersom jag har börjat ha klänningar! ;)

Nu har vi packat i bilen inför imorrn. Klockan åtta ska jag vara hos L. Kommer jag att gråta, och kommer jag då kunna köra? Kommer jag klara av att köra så långt? Hmm, frågorna är många... Ska skynda mig blogga färdigt innan Tobias kommer in med hunden. Då ska jag krama honom länge, länge...   


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hoppas resan hem går bra! :) Ska du på Lappis något i år? vi kanske åker upp någon av lördagarna! Skulle vara kul om man lyckades ses någon gång under sommaren!

2009-06-02 @ 21:34:15
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: lillasyster

fnissar.. jag har nog ditt pärlhalsband.. ;) och har du börjat ha klänningar? pratar du om min syster? nää? ÄNTLIGEN! :D



Jag kommer hem på måndag, och blir nog kvar hela sommaren. mitt sista sommarlov nånsin! kan inte tro det. Du kommer att fixa resan hem lätt. och om det gör dig gladare, så kommer jag att vara ifrån Joel hela sommaren, typ. så vi får trösta varandra! :D kraaam!



2009-06-04 @ 11:58:35
Postat av: Sofie

Lillasyster - hmpf det skulle jag ju ha listat ut :p Ta gärna hem det! Jopp jag har en massa klänningar numera ;) Du får se på måndag! Längtar tills du kommer hem :) Resan gick bra.. Jaha okej, men då får vi hitta på en massa skoj tillsammans istället! Kraamar!!

2009-06-06 @ 14:36:52
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0