I'm so excited!

Imorrn ska jag åka ut till T:s arbetskamrat och provrida deras hästar! Dessutom ska min kära vän L följa med, hon har inte heller ridit sen i våras och saknar det precis som jag. Då de har tre hästar som behöver motioneras blev de bara glada då vi föreslog att hon kunde följa. Dessutom känns det så mycket tryggare och inte minst roligare om vi är två!! Så håll alla tummar för att allt går bra imorrn, skulle verkligen vara roligt att kunna rida när man känner för det!

Såå skönt med kortdag idag, dessutom blev vi överraskade med en gigantisk godisskål under föreläsningen. Jag äter aldrig godis numera så det var gott! Gick till hyresbolaget när jag kom hem, dom skulle skicka vårt hyreskontrakt via posten för två veckor sedan men det har aldrig kommit. Visade sig att det låg kvar där så jag kunde ta med mig det hem istället. Nu ska vi bara skriva på och lämna in det så övergår vårt andrahandskontrakt till ett förstahands den 1 april! Det känns jättebra, vi trivs verkligen bra i vår lägenhet. Trots att den är mycket mindre än vår gamla.. Den är istället så mycket fräschare, blev stamrenoverad för ett antal år sen. Helkaklat badrum med golvvärme är inte fy skam!

Vardagsrummet skulle dock behöva nya tapeter, dom vi har nu är rätt många hål i och har en vääldigt tråkig färg - typ blekt gul-beige med blekgröna krumelurer på. Om vi nu ska bo kvar här får vi ju lägga ner lite pengar för att vi ska trivas ännu mer. Saknar tapeterna hemma på Höjdvägen, jag tyckte att vi hade gjort det riktigt snyggt där :) Nu vet vi inte alls hur vi ska göra här. Har varit och tittat på tapeter ett par gånger, hittills har vi bara fastnat för en tapet och det är denna, Zero från Midbec:



Men då är nästa problem - var ska man tapetsera den? Vi skulle vilja ha den som fondvägg och resten av väggarna i nån ljusare färg. Det finns inget självklart val till var vi skulle ha fondväggen, är väl bäst att ha den på en kortsida för att undvika att rummet känns mindre. Men ena kortväggen upptas till största del av ett stort fönster, och på den andra har vi både barbordet och skrivbordet så vi är rädda att det blir för rörigt med tapeten där. Där tv:n sitter har vi två dörröppningar och bredvid soffan också en dörröppning. Bäst jag gör en ritning :) Snälla hjälp oss med hur vi ska göra!



Ritning på vårt vardagsrum :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skitsnygga tapeter juh!! :D

2009-01-30 @ 16:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0