Hmpf!

Vi hade tänkt åka och se hockey ikväll, vipkort och allt, men glömde den lilla detaljen att kolla vilken tid det var. För matchen var inte kl 19 utan 16. Har inte hunnit äta middag än, lyckades somna när vi låg och myste lite i sängen efter vi komit hem. Får följa matchen via internet istället... Almtuna leder för tillfället med 1-0 över Mariestad, älsklings lillebror spelar i första femman! :) Vi håller tummarna allt vi kan här hemma!

Efter kyrkan imorse tittade vi i ett par bilaffärer, provkörde en C30 med sommardäck i slasket. Jag tycker personligen inte att dom är särskilt fina, och dessutom satt det en lika stor motor i den som våran V70. Vi har ju tänkt köpa en mindre bil som går billigare än V70n. Dessutom en billigare. Jag hoppas att T blir färdig för att sälja båda våra bilar så fort som möjligt så vi kan köpa en bil som jag kan parkera ;p Volvon är så fruktansvärt långsnodd!!

Jag pratade förresten med Ove som har hand om Kung Fu träningarna här i Uppsala. De ligger tyvärr nere just nu men skulle kanske komma igång igen till hösten. Synd! Men i samma veva kom jag på något helt annat, att jag glömt höra av mig till en kille som är instruktör i retrieverjakt. Vi skulle få komma dit på privatträning med vovven så han skulle få en bild av var vi låg i träningen och sedan placera in oss i någon av hans träningsgrupper. Mailade honom igårkväll, hoppas han hör av sig snart! Det skulle vara SÅ kul att få hjälp av en riktig instruktör, vi kommer liksom inte längre på egen hand eftersom vi båda är totalt nybörjare när det gäller just jaktträning. Vi ser verkligen fram emot att börja! 

Nu är maten klar!
/Sofie



Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Kul att du börjat blogga! :) låter ju superskoj med jaktträning!! tänk om det fanns instruktörer här uppe också...



2009-01-26 @ 13:51:50
URL: http://www.luckylad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0