Försökshunden

Idag hade jag med mig vår hund till skolan för första gången. I veckan har vi YF-moment, yrkesförberedande alltså. Vår grupp hade kärl, vilket i praktiken var att vi fick träna på att sticka kanyler i slangar (fyllda med rödfärgat vatten) fasttejpade på hundben. Plus att vissa hade en handduk över som fick symbolisera hud. Kan säga att det är MKT svårare när man inte ser kärlet!! Och det finns ju inga genomskinliga hundar som vi vet :) Men vi stack alltså inte i levande hundar, utan jag hade lånat bort Epoxy till en annan grupp som hade EKG. Han var lite hispig först när han fick träffa alla studenterna men så fort de la ner honom för att kolla EKG var han huur lugn som helst. Och det var ju just därför jag lånade ut honom, han är ett föredöme när det gäller veterinärbesök :) Imorgon ska han på ultraljudsundersökning ;p

Det har varit en riktigt lång dag idag. Efter YF hade vi två föreläsningar, lunch då jag gick hem med hunden, tillbaka för "Blodets kemi" (jippi), och sen avsluta med en dissektion. Av hästskallar itusågade på alla möjliga vis, luktade inte så gott heller. När genomgången var slut frågade läraren ifall det hade varit en lång dag, han tyckte det såg så ut på oss. Klockan var fyra och vi skulle börja dissekera. Vi var kanske tio personer som stannade kvar, resten gick hem. Vi behövde genast hjälp men kunde inte hitta läraren. Han hade också gått hem!! Fastän vi hade schemalagd dissektion?! Vi gav upp efter halv fem, det är ingen idé att gissa sig fram. Hoppas dissektionen imorgon blir bättre. Då är det dödfödda lamm och kultingar. Söta?

Skönt att komma hem och upptäcka att älskling inte alls hade stannat kvar med bilen som planerat utan kommit hem tidigt, varit ute med hunden, röjt undan hemma och börjat med maten! Plus att han har ordnat så vi ska åka och träffa några hästar i helgen som jag kanske ska börja rida! Trots att han absolut inte gillar hästar själv. Dessutom överraskade han mig igår med en jättestor ros med den underbaraste doft man kan tänka sig! Han är bäst helt enkelt! :D

Förresten, jag måste passa på att säga ett stort GRATTIS till två fina vänner som nyligen blivit mammor, nämligen Ida och Desirée. Jag önskar er all lycka till med era små och jag hoppas inte det dröjer alltför länge innan jag får se underverken!! Kramar till er!


Epoxy ville också lukta på rosen :) 

Nästa söndag ska vi ut till Vänge och träna retrieverjakt!!! Längtar!!!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh, jag vill också ha blommor... :) Hur har det gått med Epoxys allergiutredning? Kram

2009-01-27 @ 21:52:18
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Ida

Aow vad söt du är! :)

Tack så mycket ^^,

2009-01-28 @ 18:31:12
URL: http://un4giveabl3.blogg.se/
Postat av: Jessic a

2009-01-28 @ 19:21:55
Postat av: syster

Blev rädd där ett tag, trodde att du skulle fortsätta med att säga att ni satt kanyler på epoxy också... hrmpf! Skönt iallafall att få läsa att du har det bra och att Tobias skämmer bort dig ibland ;) annars får han med mig att göra!



Snart kommer hela släkten bli dina största läsare. go go. pusspuss! :*

2009-01-30 @ 15:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0