Nothing but a headache

Slutet av skolveckan har jag gått i ett töcken av smärta. Har nästan mått illa av huvudvärken. Tabletter biter inte på den. Jag vet att det är spänningshuvudvärk, jag känner ju hur jag biter ihop käkarna, något jag hade problem med under gymnasiet också. Det är nära kopplat till stress, vilket egentligen är konstigt med tanke på att vi har haft det rätt lugnt i skolan och tentan är långt borta. Men vi går väldigt långa dagar istället, och på grund av det måste jag hem till hunden på min timmeslånga lunch. Vilket är väldigt stressigt. Jag kan alltså inte slappna av under rasten, vilket säkert har mycket att göra med huvudvärken. Tobias var iaf väldigt snäll och jobbade över sin fikarast igår för att åka hem på lunchen istället för mig, tack för det! Schemat blir som tur är bättre om två veckor, jag får försöka hålla ut! :) Men på kvällarna orkar jag inget annat än att ligga under min filt på soffan, jag som verkligen borde plugga..

Igår hade vi också vårt första basgruppsmöte för terminen. Med min nya grupp. Vi har väldigt roligt tillsammans men som jag fruktade har de andra inte varit lika seriösa med basgruppsmötena som vår grupp. Vi fick mycket beröm förra terminen att vi var så duktiga, men eftersom jag inte hade något att jämföra med trodde jag ändå inte att det var så stor skillnad. Men det var det tydligen. Jaja, jag hoppas att vi kan ha kul och vara effektiva samtidigt :)

Idag vaknade vi tidigt som vanligt, på helgen kliver vi upp med solen kl åtta, pigga och glada. Åt gröt och äggmackor och sedan städade vi lägenheten tillsammans. Väldigt duktiga! Sedan åkte vi och hämtade upp M innan vi gick ut på stan. Hade sett ut en fin kofta jag ville ha men vi letade i massor av affärer och hittade ingen liknande. Till slut blev pojkarna otåliga och hungriga så vi fick åka iväg tomhänta (nästan ;p). Åt stoor pizza och sen skjutsade vi hem M och åkte hem. Hann bara komma in genom dörren så ringde paret från Märsta och sa att de var på väg till oss! De hade varit på Fyrishov och skulle hälsa på på hemvägen. Hade ju tänkt baka semlor idag men av tidsskäl fick jag skynda mig baka lite chokladmuffins istället. Ska försöka hinna med semlorna imorrn istället :p Nåja de hälsade på oss, vi hade trevligt och pratade en bra stund innan de åkte vidare.

Efter det var det hög tid att träna fågelapportering med hunden. Imorrn är det ju upp till bevis då vi ska träna hos en instruktör utanför Uppsala! Det gick ganska bra, Epoxy var väldigt speedad och plockade upp fågeln i farten. Dessutom sprang han direkt till rätt ställe den här gången - kanske hans sök/minne faktiskt blir bättre och bättre? Jag knäppte några bilder med kameran också och hade tänkt lägga upp, men dom hamnade i kameraminnet och jag hittar inte åt datakabeln. Så de får bli en annan gång. Kanske imorrn om jag har tid att ta några bilder då! :) När vi kom in så ringde min allra finaste vän hemifrån, hon hade varit och tittat på deras nya valp! Oj vad spännande, jag önskar att vi fortfarande bodde grannar så jag kunde få följa den lilles utveckling på nära håll. Och självklart blir vi ju än mer sugna på att skaffa en till hund. Men vi ska verkligen försöka hålla oss iaf till nästa sommar! I varje fall var det så kul att du ringde! Saknar den tiden då vi brukade träffas och prata varenda dag på åkern mellan våra hus :)

Måste bara berätta en sista sak, även min allra käraste mormor ringde till mig i veckan. Hon hade tydligen försökt nå mig men aldrig kommit fram. Jag har ju hunnit både byta och byta tillbaka telefonnummer den senaste tiden. Iaf så hade hon en god nyhet, nämligen att hon flyger ner till Uppsala om två veckor!!! Jag blev så glad, jag saknar min fina mormor en massa härnere. Jag brukade ju hälsa på henne flera gånger i veckan, ibland varje dag. Vi pratade om allt möjligt och hon bjöd på gofika eller lunch beroende på tiden. Hon ska stanna här i fem dagar, och även om hon såklart också ska hälsa på min moster och hennes familj, så hoppas jag att även vi ska få ta hand om henne ordentligt :) Älskar dig mormor!

Okej jag vet att det blev långt men så är det när man inte har skrivit på några dagar :p
Ha en fortsatt bra helg alla fina läsare!/Sofie



Fina vännen med fina vovven i fina hembyn ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0