Har inte tid!

Jag vet, dålig uppdatering den senaste tiden. Det beror helt enkelt på att jag har fullt upp från morgon till kväll! Dessutom skrev jag detta inlägg igår men det kom inte upp av någon anledning..

Helgen spenderades i massor av affärer, då vi skulle handla färdigt alla julklappar. Det gick faktiskt över förväntan, och nu kan jag stryka det momentet från min lista. Väldigt tillfredsställande måste jag säga! Nu måste jag bara slå in alla klappar också..



I söndags hann vi också med att städa och julpynta lägenheten. Så mysigt! Man behöver lite julstämning, med tanke på hur grönt det fortfarande är här. Än har jag inte sett det snöa på riktigt.. Skönt att veta att det är vitt därhemma iaf, att vi får en vit jul hur som helst :)

På kvällen fick vi ännu mer stämning då vi blev bjudna på kyrkans julkonsert. Moster & farbror hade reserverade platser så att det räckte åt oss också så det var superbra, vi satt på andra raden. Konserten var fantastiskt bra, men tyvärr såg den exakt likadan ut som förra året, det var en liten besvikelse. Var bättre när man inte redan visste allt som skulle hända :p Kul att vännen A var där iaf (för första gången), hon tyckte det var jättebra! :)

I skolan går det väldigt tungt just nu. Vi har gjort så många tentor att luften har gått ur mig. Att sätta sig och försöka läsa i den 1413 sidor långa Patologiboken känns som ett oöverstigligt hinder. Motivationen tryter när det bara är 10 dagar kvar innan lovet. Men samtidigt vet jag ju att desto mer jag pluggar nu, desto mindre behöver jag läsa på jullovet.


Förra jullovet, vintriga promenader med bästis


Längtar att komma hem till mamma som får förhöra mig och tvinga mig att plugga. Självdiciplin är såå jobbigt :p Dessutom är hon bra på att motivera/muta mig till att läsa. Om jag läser en timme kan jag få min favoritkaka till exempel. Försöker lära T att applicera dessa metoder även härhemma, men han är alldeles för snäll för det. Han är mer den som säger: nu har du varit duktig, kom och ta det lugnt ett tag. Det funkar inte för mig :p

Nu håller jag på att göra paj, med tomat och pesto. Det blir jättegott! Sen blir det väl att sätta sig med tjocka boken och läsa resten av kvällen, fram tills Desperate såklart. Lite julklappsinslagning under programmet gissar jag också att det blir. :)



Kommentarer
Postat av: Dessan

Vilken mysig mamma du har =) A. är likadan. När man har pluggat ett tag så säger han "man kan ju inte plugga hela kvällen, kom nu". Farligt, farligt!

2009-12-09 @ 19:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0