Två veckor

Närapå två veckor sedan jag uppdaterade sist. Skyller på att jag har varit sjuk hela tiden så de lediga stunder jag haft har jag mest sovit. Förra veckan var vi ju på semester i Hemavan, jag och älsklingen. Där hade vi ju inget internet heller. Men en massa bilder har vi tagit så det kommer ett inlägg om det senare ;)

I veckan tog förkylningen ny fart, denna gång i bihålorna vilket var första gången för mig. Tog några dagar innan jag fattade vad det var så jag har gått och plågats av en hemsk huvudvärk som inga piller hjälpte mot - helt i onödan. Kom hem från Hemavan på måndag em, åkte ned till Gunnarn på en gång och jobbade kväll. Åkte upp till Storuman på tisdagen och jag & Tobias gick på de affärer som ändå finns i Storuman. Hittade faktiskt ett par jättefina pumaskor i fyndlådan som jag övertalade älskling att köpa, 200 spänn - som hittat ;) Senare såg vi Twilight tillsammans, äntligen! Blev så glad när T gillade den! 20 november har nästa film premiär i Sverige och då ska vi allt på bio! ;D

På onsdagen var det ju fint väder för en gångs skull. Vi åkte iväg med M & T och deras vovve och la spår, första gången för henne. Det gick superbra! Hon tog upp det på en gång och följde det som om hon aldrig gjort annat. En timme hade det legat. Sedan var det Epoxys tur. Jag var så negativ, var säker på att det skulle gå åt skogen, bokstavligt talat. För jag blev tvungen att lägga spåret över ett stenrös som aldrig tog slut. Över hällar och stenar gick spåret. Men vad händer?! Epoxy balanserar över stenarna, alldeles efter där jag gått en timme innan. Helt perfekt gick han, kändes hur säker som helst. Alla apporter tog han utom en, som han i princip klev på men ändå inte stannade för, vet inte varför? Jag kunde ju plocka upp den iaf.. Så det var en succé och vi imponerades än en gång av hans skicklighet! ;D

Som belöning åkte vi sedan och köpte mjukglassar till oss, och hundarna fick bada vid gamla båthamnen. Eller ja, Epoxy simmade runt som vanligt och Molly var en liten primadonna och stannade mest vid strandkanten :p


Epoxy Dykarn'


Epoxy Tjuvarn'


Epoxy Hopparn'

Efter badturen var pojkarna så duktiga och for ut och sprang. Sedan gjorde vi god middag tillsammans och grillade fläskfilé. På kvällen såg vi Bedtime Stories. Inte så bra som jag hade trott med tanke på att folk har pratat gott om den.. Till sist skjutsade älskling hem mig så jag kunde jobba på torsdagsmorgonen. Volvon var ute på andra äventyr så jag hade ingen egen bil :p

Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0