Guitar Hero

Så var även denna helg snart slut. Har jobbat kväll både idag och ikväll, men inte har jag fått legat på badstranden för det inte. Nej, jag har tagit hand om den andra sommarhästen, eftersom tjejen skulle på Nolia lördag-söndag. Upp klockan sju, släppa ut hästarna, mocka, byta vatten. Cykla hem och äta lite, tillbaka och rida. Och sen börja jobba ungefär.

Igårkväll när jag kom hem (efter att ha jobbat över, suck), visades en konsert med Tommy Emmanuel på ettan. Han är kanske världens bästa akustiska gitarrist, fruktansvärt musikalisk, påhittig och besitter en fantastisk teknik. Inte för att jag själv kan ta ett enda ackord, men nog hör man ju att han är exceptionell. Och något band bakom sig behöver han inte! ;)


Hmm, hittade inte någon video som riktigt liknade det han spelade igår. Men det får duga :p

Ikväll har vi firat pappa som fyller 45 år imorgon. Han jobbar ju borta på veckorna numera, då han gjort ännu en kovändning i sitt yrkesverksamma liv och blivit grävmaskinsförare. Allt för att få slippa sitta framför en dataskärm heldagarna antar jag. Till middag blev det kräftor, som brukligt då det var premiär igår. Inte för att det hör till vanligheterna men ändå ;)

Västerbottensostpaj. Kräftor. Sallad från landet. Räkor. Ost & kex. JordgubbstårtaInte alls dumt!

Efter maten var jag mätt som en fläskkorv (som en numera avliden vårdtagare brukade säga), och bestämde mig för att motion var bästa lösningen. Drog med mig lillebror och vovven på äventyr, Epoxy i dragsele, Samuel på skateboard och jag själv på cykel. Ned till Klapparn, tog båten över till badstranden och Epoxy fick simma bakom båten. Väl där upptäckte vi till vår förvåning att vattnet var helt ljummet, inte det minsta kallt! Vilket det brukar vara hela sommaren oftast. Och jag som inte tog med mig badkläder. Nåja. Lillebror & hunden badade glatt iaf.




Dåliga bilder, jag vet. JAG VILL HA EN RIKTIG KAMERA, NU!!  

Kommentarer
Postat av: lollo

Dåliga bilder, jag vet. JAG VILL HA EN RIKTIG KAMERA, NU!!

---------------------------------------------

Tack då? det var ju min kamera

2009-08-10 @ 09:12:09
Postat av: Sofie

lollo <- med en "riktig" kamera menar jag att jag vill ha en systemkamera. Din kamera är säkert bra för att vara en kompaktkamera. Men systemkameror spelar i en annan liga ;p Så det går inte riktigt jämföra!

2009-08-10 @ 12:02:58
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: lillasyster

hahahahaha lovisa.. :D och just det. en helt annan liga, vill oxå ha en systemkamera, vem vill inte ha det? ;)



vi åkte till en plats lite utanför Ö och badade igår. det var turkost vatten, tänk dig! rätt kallt men det fungerade.. ;)

2009-08-10 @ 15:24:15
Postat av: Bias

Han ser ut att ha kul!

2009-08-10 @ 21:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0