Första doppet

Igår kväll fick Epoxy bada för första gången i år! Eller ja, han har ju hoppat i ett par vattenfyllda diken när han fått chansen, men nu var vi på en riktig strand. De sista dagarna har han börjat fälla vinterpälsen och då började han såklart klia sig massor. Badandet ska tydligen hjälpa - och att han älskar det gör ju inte saken sämre. Dessutom har jag hört att simning den bästa sortens motion :)


Glädjen går inte att förneka ;)

Imorse fick jag ett bryskt uppvaknande innan väckarklockan ringde. Jag vaknade av att jag grät! Hade en hemsk mardröm om en stor, snäll hund som blivit svårt misshandlad. Den tittade rakt på mig med sina bruna ögon och gnydde till, som en vädjan att jag skulle hjälpa den. Usch så hemskt det var! Hoppas jag slipper möta sådana hundar som veterinär..:( Inte den bästa starten på dagen heller precis, tala om att vakna på fel sida!

Idag har jag äntligen tagit mig för att sätta om mina blommor. Skulle egentligen ha gjorts för länge sen, men jag har inte haft samvete nog att göra något annat än att plugga en hel dag. Dessutom började jag läsa den sista Harry Potter-boken idag. Det har jag inte heller vågat göra. Mina farhågor besannades; jag är helt fast. Det är ju så spännande! 330 sidor har jag tagit mig ;) Synd bara att vara inomhus, nu när det är så otroligt vackert väder. Det är ju faktiskt sommar här! Folk går runt i shorts och t-shirts. Tobias var dock borta hela dagen och höll på med Saab:en så vi kunde ändå inte ha hittat på något. När han kom tillbaka gick vi iaf en sväng på uteserveringen här runt hörnet och fikade lite..

Imorgon ska jag försöka slita mig från Potter och läsa lite i Fysiologiboken istället. Kanske tillochmed sätta mig ute i parken om det är fint :) Vi ska även åka ut en sväng på nya IKEA och försöka hitta en skohylla (igen), samt gå in på Skopunkten och förhoppningsvis hitta några sommarskor att ställa på hyllan :D

Simma lugnt! ;)


Simmar efter ett par sjöfåglar, den svarta pricken till höger i bild är Epoxy

Kommentarer
Postat av: Inger

Det ser härligt ut för Epoxy! Tänk vad jobbigt när det kliar.Ett dopp gör ju susen!

2009-04-26 @ 17:35:13
Postat av: Linnea och Filip

Åh härligt att han kan börja bada! Ibland önskar jag att Troja var tokig i vatten men ibland är det ganska skönt att hon inte är det. Fast hon badar gärna men kastar sig inte ut :P

2009-04-26 @ 20:47:30
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Ida A

Åh, vad härligt det ser ut! :) Aero har också badat, han hade hittat en bäck.. vadå kallt :S

2009-04-27 @ 10:47:46
URL: http://www.luckylad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0