Julfirandet

I år blev det inte bara två utan tre dagar med julklappsutelning. Julafton firades hemma hos mina föräldrar tillsammans med farmor och farfar samt moster & farbror med familj. Älskling var här från morgonen tills efter fikat, sen åkte han hem till sitt egna släktkalas.

Måste ju säga att bland många fina julklappar var min alldeles egna systemkamera den bästa! Öppnade det paketet sist, och det var nästan så jag började gråta när jag såg vad det var. Åh, vad fin den var! Var ju sen tvungen att vänta på att batteriet skulle ladda ungefär en timme. Jag var alldeles skakis.

Kameran fick jag av älskling och från mamma och pappa. T hade också köpt minneskort, kameraväska och ett UV-filter. Världens snällaste är han! TACK alla tre för den finaste julklappen jag kunnat få!


Allra finaste, snyggaste, snällaste Kärleken!

Juldagen firades hemma hos farmor och farfar. God julmat men jag hade svårt att äta. Ruskigt trött var jag också. Skönt att T var där så man kunde luta sig mot honom och vila lite ;) Sen blev det lite fotografering precis som förra julen. Fast nu med min nya fina kamera såklart. Mina fina syskon! Gå in på länken och beskåda skillnaden på ett år, iaf de minsta har växt en massa! Jag som var längst för ett år sedan, snart är jag väl kortast :p



Annandagen var vi hemma hos oss igen fast med mormor plus R & B, och moster nummer två med familj. Julmat igen såklart :) Hann också med att hälsa på bästvännen och gå ut på en liten fotopromenad. Hennes söta vovve var med såklart! Vi pratade och pratade, tills min röst försvann.. Aldrig hinner man träffas så mycket som man hade velat :(



Söndagen var det middag hemma hos mormor med samma folk som dagen innan plus moster och farbror med familj. 22 personer sammanlagt! Helt perfekt, förutom att jag hade tappat rösten och mådde pyton.. Så inte kunde jag följa med på skotertävlingen, hur gärna jag än hade velat. Det var ju 25 minusgrader ute, och att stå stilla i tre timmar i den kylan när man är sjuk går ju bara inte! Så jag låg hemma och sov istället.. Nåväl, bättre det än att dra på sig en lunginflammation.

Så såg alltså vårt julfirande ut 2009. Fler dagar än vad det brukar vara, men vad brukar man säga, the more the merrier. Jag trivs hursomhelst otroligt bra med hela tjocka släkten som sällskap, de är en bunt med fina människor allihopa :D 

 


Kommentarer
Postat av: Inger

Julbilden blev ju riktigt bra. Kan du inte maila mig fler bilder från julen.

2010-01-16 @ 12:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0