Spänningen

Jag är så extremt spänd i hela kroppen och har så varit de senaste dagarna. Börjar vara rätt stressad inför tentorna nästa vecka, särskilt eftersom ingenting jag läser verkar fastna. Så jag spänner mig - det gör ont och jag spänner mig ännu mer. En ond cirkel alltså. Är så trött när jag kommer hem från skolan men kan ändå inte komma till ro att sova på kvällen. Suck, jag bara önskar att det kunde vara nästa helg och tentorna var över. Jag vet att en vecka går jättesnabbt - och det är det som skrämmer mig, hur ska jag hinna plugga in allt?! Anatomi, fysiologi och histologi inom: cirkulation, respiration, digestion, urogenital och rörelseapparaten hos hästar, idisslare, karnivorer, små växtätare, fåglar. Plus endokrinologi. Plus kärlförsörjningen. Gaah! Känns som att det är allt som bara går ungefär.

Igår fick jag iaf ett avbrott och fick tänka på annat hela kvällen. Jag, T & L var ute på gården. Vi bytte häst denna gång och jag fick rida Caxe. Lugnare häst får man leta efter! Jag har i princip bara ridit pigga hästar förut så jag hade svårt till en början att klura ut hur jag skulle rida honom. Men det gick bättre mot slutet och jag hann se hur fint han kunde gå, så nästa vecka ska det nog gå bättre! Skönt var det iaf att rida, och när jag kom hem var jag mer avslappnad än på länge.

Dessutom fick jag prata med min käre lillebror när jag kom hem. Han är inte längre så liten dock, hann växa om mig under hösten och igår blev han ett helt år äldre. 14 år gammal, ojoj. Söt som han är lovade han mig dock att han inte skulle förändras utan vara samma person som innan - trots att han fyllde 14. Jag saknar hans kramar! Längtar till påsk då jag får komma hem och träffa hela min familj! Blev så glad när mamma berättade att även lillasyster och hennes pojkvän kommer upp på påsk. Yey! Synd bara att vi har tenta första skoldagen efter påsk. Ska försöka njuta ändå! ;D


 Finaste syskonen i julas!


Kommentarer
Postat av: Linnea

du ska se att du grejar tentorna! Jag vet att du är duktigt i skolan och klarar allt! :)

2009-03-13 @ 08:35:59
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Inger

Det är bra att du kan ta dig ett avbrott i pluggandet fast du inte känns ha tid med det. Varför inte en sätta dig med god kopp te och bara njuta av doften och smaken? Sen kan du vira en filt runt benen och läsa samtidigt. Om jag var där skulle jag förhöra dig:)

2009-03-13 @ 14:37:21
Postat av: lillasyster

Åh, så du kommer hem till påsk? vad glad jag blir! saknar dig verkligen! och ja det känns så konstigt att lillebror, lilla lilla lillebror har blivit 14.. jag hoppas att jag slipper komma hem till en kaxig blond fjortis med halva vaxburken i håret och brunt BUS-fejs... :D



låter så om du har det tufft, men tänk på belöningen som du får efteråt! att lyckas med din dröm kommer att vara värt all slit. <3

2009-03-13 @ 15:37:08
Postat av: evelina

du kommer klara det

2009-03-14 @ 11:45:32
URL: http://evelinasroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0