Tillbaka

Ett sådant här långt uppehåll har jag inte haft sedan jag började blogga för fem år sedan. Orsaken? Hösten blev tyngre än vad jag hade förväntat mig - de extremt långa dagarna, helgarbetet, allt nytt och fram för allt pressen från både mig själv och min handledare att klara av att färdigställa ett alltför avancerat och stort examensarbete tog verkligen musten ur mig. Var så trött varenda dag när jag kom hem att jag inte klarade av annat än att ligga raklång på soffan. T visade än en gång att han är världens bästa pojkvän och fick ta hand om mig samt hemmets sysslor på egen hand. Hade dessutom inget Internet hemma på hela hösten så någon bloggning var det inte tal om.
 
När jag väl hade lyckats skriva färdigt arbetet och lämnat in det med typ 20 minuters marginal, rest fram och tillbaka över hela Sverige, varit på arbetsintervju för drömjobbet och tills sist hamnat hemma hos mamma och pappa för ett välförtjänat jullov - ja då kom den verkliga utmattningen över mig. Jag orkade knappt äta! Tur då att jag hade min kära mamma som kunde mata mig ;)
 
Med så fina människor omkring sig tar man sig genom även de tuffaste av tider, dessutom med bästa möjliga resultat på andra sidan. Jag skrev ett fantastiskt bra examensarbete, jag tog min examen och jag fick min veterinärlegitimation i god tid innan anställningen som veterinär började. För javisst, även drömjobbet fixade jag, med en fast anställning dessutom!


 

Så nu sitter jag i vårt radhus (nåja, vi hyr det iaf) i Piteå med en mysig hund under en filt i soffan med en tekopp och ser Talang samtidigt som jag skriver i bloggen för första gången på sex månader. Imorgon är det dags att jobba igen och träffa fina djur och trevliga djurägare, och skratta tillsammans med mina fina kollegor. Livet är ju underbart ändå! På torsdag flyger älskling hit, han har börjat veckopendla från Uppsala. Det är inte för evigt såklart, men så länge han orkar är det såklart fantastiskt bra att han kan fortsätta arbeta där han trivs och samtidigt få härliga helger uppe i norr tillsammans med familjen. På fredag åker vi till mina svärföräldrar efter att jag har slutat jobbet :)
 
Puss till älskling och kram till mamma! <3

Kommentarer
Postat av: Ulla Strindell

Jag vet inte om jag har tackat ordentligt för den fantastiska examensfesten vi fick vara med på. Efter alla år, allt läsande, allt slit, alla telefonsamtal vi haft med varandra under dina år i Uppsala fick vi vara med och se din glädje över avklarade studier och se dig gå fram för att ta emot beviset på att du nu var klar. Helt underbart och så bra jobbat. Än en gång tack:))

Svar: Jag är bara så glad över att ni ville dela den dagen med mig, det betyder så mycket för mig! Älskar dig!
ofiie.blogg.se

2014-03-12 @ 22:27:15
Postat av: Ulla Strindell

Vad är väl en bal på slottet.........

2014-03-12 @ 22:28:32
Postat av: syrran

<3 så oerhört stolt över dig.

Svar: Tack fina syster! <3
ofiie.blogg.se

2014-03-19 @ 15:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0