Att få mysa med sin nyfödda systerdotter

 

Förra helgen fick jag ÄNTLIGEN träffa min sju dagar gamla systerdotter, som jag längtade dessa dagar innan vi hade möjlighet att åka ut till dem. Åh, vad jag är stolt över min syster som genomgick förlossningen utan bedövning, och lyckades galant med att få fram lilla fina tjejen till världen. En hel månad för tidigt född är hon, men väldigt stark ändå. Än så länge sover hon dock för det mesta, men det var så mysigt att få hålla henne i famnen än fast hon inte ville öppna ögonen..
 
Förutom att få träffa bebisen, var det såklart roligt att få träffa lillasyster och hennes pojkvän. Dessutom hade även mina föräldrar kommit ned. De kom till oss i Uppsala redan på fredagskvällen, och hann kolla en sväng på spektaklet jag och T var på, nämligen amöbagasquen. Årets roligaste fest helt klart, känns vemodigt att det var för allra sista gången.. Vi avslutade dock med dunder och brak - hade hur roligt som helst!! :D
 
Lite dålig mobilbild, men den föreställer alltså mig och bästa L på amöbagasquen! :)
 
Hur som helst, på lördagen spenderade vi alltså tid med mina föräldrar som sovit över, vi var en sväng på IKEA (jag hittade några grejor till bröllopet i fyndrummet, jihoo) och åkte sen för att smaka nya McFlurry-glassen med Twikssmak. Ingen vidare hit då bitarna var stenhårda. Nej, tacka vet jag Max Lyxshake! Sen åkte vi vidare till moster och farbror för ännu mera fika, då M gjorde äppelpaj av deras egna äpplen. Mmm... Satt länge och väl ute i det fantastiska vädret (typ 24 grader varmt och strålande sol) och pratade tills det var dags för mamma och pappa att åka vidare till huvudstaden.
 
Själva åkte vi in till Biltema där jag handlade hantlar till mig själv. Äntligen kan jag träna styrka hemma, jippi!! :D Kvällen blev lugn hemma med älskling, som sagt behövs det inte mer än att vara i sällskap med den man älskar så är kvällen fulländad <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0