Orkar inte meeeeeer!

Seriöst, den här veckan har förmodligen varit den tråkigaste veckan i mitt liv.. Jag avskyr helt enkelt produktionsdjursblocket! Samma trista föreläsningar som vi redan har uthärdat under tidigare kurser. Sen är ju inte föreläsningarna obligatoriska som tur är. Veterniter (studenterna i min klass) är vanligtvis mycket duktiga på att närvara på alla föreläsningar, men nu är det bara mellan 50-75 % som deltar. Jag vet, eftersom jag sitter längst bak under denna kurs och virkar och funderar på annat. Till exempel över att mina vänner på smådjursblocket har åtta (!) till klinikveckor att se fram emot, utan föreläsningar. Suck och stön.. Igår klockan tre fick jag nog efter att ha suttit och glott sen klockan åtta på morgonen och cyklade hem. Orkade INTE sitta där i två timmar till!!
 
Som tur är har jag inga föreläsningar nu på två veckor. Ska ju nämligen åka till Östersund på söndag för att praktisera hos Distriksveterinärerna! Har ännu inte riktigt fattat det, men nervositeten börjar smyga sig på.. Har inte något vidare självförtroende när det gäller kunskapen om stordjur. Den fastnar inte lika lätt som allt gällande smådjur, eftersom intresset saknas helt enkelt. Hade hoppats på att få lite tid på smådjurskliniken ändå, men klinikchefen sa att det skulle jag inte behöva (tordes inte nämna att det är smådjur jag gillar..). Hmm.. Nåja, det blir nog ändå roligt och lärorikt att få se hur arbetet går till på en helt annan klinik, har ju bara varit i Vännäs och på skolan än så länge. Och jag hoppas få många mil skidåkning på fina spår i benen innan veckorna är slut ;) Plus se hur fina M & E har det i sitt hus utanför Östersund!!
 
Nu har jag helg i alla fall, sitter i soffan med datorn i knäet och ägnar mig åt att föra över bilder från datorn till den externa hårddisken medan jag väntar på att skid-VM ska börja på teven. Ute är det grått, blåsigt och regnigt - typiskt Uppsala. Hoppas på finare väder uppöver ;) När Tobias kommer hem ska jag bjuda på fredagsmat, funderar på om jag ska baka någonting också kanske? Sen ska  han få hjälpa mig packa ;)
 
Bjuder på en bild från söndagsmiddagen: hemgjord pizza med hemgjord pizzasallad - så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0