Studentfirande och bröllop, del 2

Här kommer så fortsättningen på min berättelse om vår fantastiska helg ute på äventyr!

 

Resan mot Småland gick fint, vi ankom strax efter 11 till Eksjö. Direkt då vi hittat till torget, stötte vi på brudgummen och hans best man. De var dock mycket stressade så det blev bara en snabb hälsning och en vägbeskrivning till parkeringen. Väl framme på hotellet hittade vi våra vänner E och P i lobbyn, vi fick hänga på deras rum ett tag innan vi fick checka in och göra oss i ordning inför bröllopet. Klockan 14.00 satt vi sedan i kyrkbänken, lyssnade på kyrkklockorna och väntade på att de älskande tu skulle kliva in i salen! De var så otroligt vackra! Vigseln var fin, bruden rörd och brudgummen strålade av kärlek till sin fästmö – helt underbart och precis som det ska vara med andra ord :)

 

 

Efter vigseln började det regna (såklart) men det ska visst betyda tur var det någon som sa ;) Lika glada var vi för det! Lite kallt var det dock, så det var skönt när vi fick gå in till församlingsgården för lite snittar, bubbel och mingel. Därefter åkte vi vidare till Officersmässen, där vi fick ta oss förbi vakterna för att få komma in. Mässen är en gammal, vackert inredd byggnad, där det hålls middagar och fester för officerarna (varav brudgummen är en). Mycket högtidligt var det! Själva festen var också rätt militäriskt uppstyrd, då värden tillhörde en av brudgummens arbetskamrater. Jag gillade dock det upplägget – man behövde aldrig fundera över vad man skulle göra härnäst ;)

 

 

Festen innehöll det mesta man kan önska sig på ett bröllop: brudskål, vackert pyntad lokal, fina kläder, god trerättermiddag, trevlig serveringspersonal, högtidliga tal, tårar och skratt, brudvals, och såklart enormt mycket kärlek! Det bästa var helt klart att se hur lyckliga brudparet var tillsammans, och mitt favoritögonblick var att höra brudgummens kärleksförklaring till sin brud. Åh, vad jag önskar att en dag få vara i samma situation tillsammans med min stora kärlek! ♥

 

 

Fram på småtimmarna skjutsade jag tillbaka pojkarna till hotellet igen, jag & älskling blev övertalade att följa med in till vännernas rum innan vi gick isäng. Var faktiskt väldigt mysigt att hänga med dem och bara prata om allt möjligt, massor med kärlek igen! Till sist fick vi bryta upp och gå isäng, klockan var ändå efter fyra ;) Gissa när vi vaknade? Jo, före klockan ringde vid åtta, ännu en gång! Hann duscha och så i alla fall innan vi väckte resten av grabbarna för att äta hotellfrukost :D Mycket gott och lyxigt, det var nämligen allra första gången som jag & min älskling sov på hotell tillsammans!

 

Efter frukosten hann vi slappa ett tag till och se på tv i sängen innan vi packade ihop och åkte iväg till brudparets lägenhet. Där blev vi bjudna på fika tillsammans med en hel hög av de andra långväga släktingarna. Så mysigt att vara tillsammans med så många trevliga människor på så liten yta! ;) Fick dessutom gosa en stund med lilla A, som kom i min famn utan några tveksamheter, min lycka var gjord!

 

Efter fikat var det dags att bryta upp och åka vidare mot Uppsala igen. Vi körde tillsammans med P & E, så när vi anlände i Uppsala lagom till middagstid, passade vi på att ta en sista stund tillsammans. Vi åt gomiddag på Dino’s och jag kunde inte låta bli att välja deras risotto med saffran och sparris igen, den är bara så god! Då vi sagt hejdå till grabbarna och de begett sig norrut, åkte vi till M & I för att hämta vår älskade jycke som vi lånat ut över helgen. Han var så glad, men trött efter att ha varit ute på picknick hela dagen ;) Fick oss en pratstund innan vi åkte hem till lägenheten igen, där vi gjorde popcorn, slängde oss i soffan och såg Pearl Harbor som T aldrig sett tidigare. Härligt avslut på en heeelt fantastisk helg!! Den bästa på väldigt länge, och jag är verkligen världens lyckligaste som får spendera tid med någon så fantastisk som min pojkvän. Tobias, jag älskar dig mer än du någonsin kan förstå – tack för att du finns hos mig! ♥

 


Kommentarer
Postat av: mormor

Ja, en helt fantastisk helg verkar ni ha haft. Kärleken Lyser genom hela berättelsen.
Så härligt.

Svar: Kärleken är det bästa som finns! Meningen med livet..
ofiie.blogg.se

2013-06-11 @ 09:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0