Personliga tränare

Helt sjukt vilken träningsvärk jag gick med förra veckan! Har nog aldrig haft så ont av träning i hela mitt liv.. Men så var det ju också första gången i mitt liv som jag gymtränade på riktigt. Min lillebror har tränat väldigt mycket och seriöst på gym de senaste åren, och jag har sagt länge att jag skulle vilja börja träna styrka. Har dock inte vågat tidigare då jag har haft såna problem med min axel, men nu har jag inte haft ont på länge så jag bestämde mig för att prova!
 
Kan lova att brorsan körde hårt med mig, fick göra måånga marklyft med nästan 70 % av min kroppsvikt, och så knäböj och utfall med vikter. Rygg, mage, rumpa och lår var helt döda efteråt! Klarade inte av att böja benen på flera dagar :p Dagen efter gick vi dit igen och körde övningar för armarna. Har inte tränat armarna sedan gymnasiet, så jag tyckte det var minst sagt jobbigt att försöka mig på bänkpress mm. där jag knappt orkade med några vikter alls. Får väl använda uttrycket som jag lärt mig på skolan: det finns potential för förbättring ;) Konstigt nog fick jag dock inte alls lika mycket träningsvärk i armarna efteråt, jämfört med hur benen kändes.. Det bästa var ändå att det aldrig gjorde ont att utföra övningarna, lillebror är noggrann med tekniken, och min axel verkade inte misstycka! :)
 
 
Lillebror är dock inte hemma på veckorna nu när han sommarjobbar, och jag törs inte träna ensam med vikterna, så jag har väntat på att han ska komma hem över helgen och köra med mig igen :) Men jag har också fått löfte av mina lika träningsgalna kusiner att få hjälp på gymmet när han är borta, så jag  kan inte ligga på latsidan ändå ;) Får se hur mycket vi hinner träna under somm aren, skulle vara roligt ifall jag fick se några förbättringar! 
 
Förutom styrketräningen har jag såklart fortsatt med min löpträning (förutom de dagar när jag inte har kunnat gå då), och även där har jag haft en personlig tränare som hjälper mig att ta löpningen till en ny nivå, nämligen pappa! Känns lite jobbigt att en nära 50-åring som inte tränat ordentligt på länge springer ifrån mig så lätt, men han har ju faktiskt löptränat regelbundet i 30 år minst så det är nog inte så konstigt ;) Är så glad över att han vill följa med och motivera mig! Börjar faktiskt fundera på om jag ska anmäla mig till tävlingen som går av stapeln under marknadsdagarna, fast då får det blir 5 kilometer. Har hört att man kan vinna fina priser på sitt startnummer! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0