Middag med fina vänner och födelsedagsbarn

Berättelsen om helgen fortsätter..
 
På fredagen slutade jag vid lunch (orkade inte åka tillbaka till skolan för att gå på frågestunden då jag inte hade några frågor..), och efter att ha ätit och rastat hunden satte jag igång att städa lägenheten. Diskade, dammtorkade, dammsög och torkade golven. När jag satte mig i soffan för att vänta på att golven skulle torka kände jag hur krafterna rann av mig. Vilade en stund tills älskling kom hem, då fick vi snilleblixten att fara ut och springa en sväng! Det gjorde vi också, men sen blev de bråttom att hinna göra sig i ordning innan han skulle mot Arlanda för att hämta upp lillebrorsan på flyget, och jag skulle till L och hänga med dem till Koh Phanang, en thairestaurang som jag länge velat besöka! 
 
Dessutom hade vi ju blivit så nedstämda efter spexet över att vi snart inte längre kan ses så ofta. Det var då vi bestämde att vi fakiskt skulle ses och äta tillsammans på fredagen! Jag hade tidigare nämnt att A fyllde år då och att vi därför gärna ville gå ut och äta middag.. Så det gjorde mig väldigt glad när planerna gick i lås!
 
På restaurangen fanns redan hela veterinärgänget inklusive respektive, vi trodde knappt det var sant att vi hade kunnat boka bord för 15 personer, men vi hade fått en avskild plats som i en grotta. Koh Phanang satsar verkligen på inredningen! Ser ut om att man är i Thailand (tror jag iaf). T och hans bröder plus I kom precis efter att vi hade beställt. Personalen imponerade direkt på oss genom att alla fick maten i princip samtidigt. Ååååh vad gott det var!! Alldeles lagom starkt, otroligt god smak, och väl tilltagna portioner - perfekt när man inte vill äta en massa ris till maten.. Mums! Hälften av gänget drog sig hemåt efter huvudrätten, medan de som satt närmast mig ville ha efterrätt och stannade kvar ett tag till. Jag åt passionsfruktscheesecake med glass, drakfrukt, ananas och jordgubbar. Mmmm....
 
Om jag ska vara ärlig blir jag väl inte så ofta nöjd med maten när jag går ut och äter, tycker ofta att jag kunde gjort det bättre själv faktiskt (och då är jag inte någon bra kock heller), men den kvällen blev jag otroligt nöjd med alltihopa! Atmosfär, service, sällskap, mat, osv. Lyckan var gjord helt enkelt! Så, med den beskrivningen ska ni få se lite bilder så ni förstår vad jag menar ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0