Egna axelproblem

Samtidigt som A gjorde sin axeloperation och precis när jag kommit igång så bra med träningen, börjar min axel att krångla igen. Borde ha förutsett att det skulle kunna hända, och låtit bli att lyfta tungt ovanför huvudet (som ju sjukgymnasten sa åt mig att jag inte fick göra), men man glömmer så snabbt när det känns bra.. Usch, nu har jag lika ont som tidigare! :(
 
Bara att bita i det sura äpplet och ta tag i saken. Jag vet ju i alla fall vad jag måste göra - vila axeln helt och sen så fort det slutar göra ont måste jag börja om igen med sjukgymnastiken. Förhoppningsvis ordnar det upp sig igen (och jag ska se till att fortsätta med mina övningar även när jag inte känner av axeln längre), men problemet är ju buggen och skidåkningen.. Får vila ett tag från skidåkningen iaf, tur att jag har mitt träningsprogram för löpningen att följa så att jag ändå håller igång! Buggen däremot är svårare att undvika, men jag får försöka att inte lyfta armen över huvudet så mkt - brukar gå rätt bra med hållna snurrar eftersom killen då lyfter armen.. Hoppas på snabb bättring!

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Nej men så tråkigt med din axel. Jag har glömt hur det gick till när du först fick din skada. Bra att du nu vet hur du ska göra för att inte förvärra skadan. Hoppas på bättring.
Sköt om dig. Kram mormor.

Svar: Väldigt tråkigt! Det var ju en överansträngning efter sommarjobbet som ledde till en inflammation i bicepssenan, tar väldigt lång tid att läka.. och så sa sjukgymnasten att jag hade överrörliga leder vilket gör att jag lättare skadar mig vid ansträngning.. Hoppas allt är bra med dig! Kram
ofiie.blogg.se

2013-02-13 @ 13:14:50
Postat av: Inger

Fy vad surt. Hoppas det läker snabbt denna gång

Svar: Ja, det är surt! Som sagt så vet jag ju nu iaf hur jag ska göra.. Ska köpa antiinflammatorisk medicin också för att hjälpa processen på traven, hoppas det funkar :)
ofiie.blogg.se

2013-02-13 @ 19:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0