Alla ♥-ans dag

I väntan på att min allra finaste skulle komma hem igår (han hängde i garaget som vanligt) så ägnade jag mig åt att baka! Som jag har sagt tidigare blir det inte lika mycket bakning nu med våra nya kost, men ibland provar jag ändå på lite nya recept med nyttigare alternativ till de gamla favoriterna. Chokladkaka till exempel går alldeles utmärkt att göra glutenfritt, men att få dem kladdiga är ett större bekymmer - jag äääälskar kladdig kladdkaka, ju kladdigare desto bättre liksom! Denna blev rätt bra i smak men inte alls kladdig, suck.. Jag måste köpa en mindre form så att kakorna blir lite tjockare, då kanske det blir bättre!
 
 
Till kladdkakan blev det egenplockade hallon, finns nog inget godare tillbehör! Provade också en ny grej, lät en burk kokosmjölk stå i kylen ett dygn och vispade sen upp det tjocka lagret i toppen, tillsammans med lite hallon. Blev dock för lite, så jag vispade upp lite grädde också och blandade i, och då blev smaken också mycket bättre ;)
 
Förutom kladdkaka testade jag en ny sorts raw food-bollar, med hasselnötter, mandlar, cashewnötter och solroskärnor, samt dadlar, kaffe, kakao och kokosolja. De var goda igår, men ännu godare idag!! Muuuums! De ska jag göra fler gånger!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0