Påsken

Den efterlängtade påsken kom så äntligen! På skärtorsdagen skrev jag gristenta på morgonen - min allra sista skriftliga tenta som gick på rekordtid, nämligen 50 minuter - därefter skyndade jag mig hem för att göra i ordning det sista innan avfärd. Resan gick väldigt bra, vi stannade bara en snabbis i Ramsele, så trots två snöskotrar på släp var vi uppe på runt nio timmar. Sen vare omlastning av skotrar innan vi fortsatte upp till Hemavan. Så skönt att vara uppe redan på kvällen!
 
I Hemavan stannade vi tillsammans med min familj fram tills onsdagen. Vi hade inte något höjdarväder, men solen tittade iaf fram ibland, och då kan jag lova att kameran rycktes fram snabbt ur väskan! ;) Hade förutom älskling även lillebror och två av hans kompisar att fota actionbilder av när de lekte med snöskotrarna i drivorna med, så det blev många bilder! Varje dag spenderade vi på olika ställen mötte upp med olika sällskap, omväxling förnöjer ;)
 
Bilder från Jofjället med min familj m.fl.
Södra Storfjället med ett stort men gemytligt gäng
 
Onsdagen spenderade vi nedanför Ryfjället med mormor & R, då var det dock riktigt skitväder med snöstorm så kameran fick vara kvar i väskan ;) Däremot hoppade jag av skotern och gick sista biten tillbaka från fjället för att ta några naturbilder, då det var lite bättre väder där nere. Vi blev dock inte så långvariga där, istället åkte vi tillbaka till byn igen och hängde med svärfar, åt våfflor och såg en värdelös film (Killing them softly med Brad Pitt) innan sängdags.
 
Bilder från Yttervik
 
På torsdagen bestämde vi oss för att ta snöskotrarna och köra de fyra milen upp till T:s farmor och farfars stuga - jag, älskling, T:s lillebror och hans tjej. Härligt att köra på fina, breda leder! Var lite snöblint bara, men när vi väl kom upp sprack molnen isär och vi hade fint väder mest hela tiden. Så vi blev kvar ända tills på lördagen, då jag fick en släng av magsjuka (för första gången sen jag var liten) och åkte hem till mina föräldrar istället. Låg i nya soffan och tyckte synd om mig själv, medan äldsta lillasystern pratade mig på bättre humör igen och höll mig sällskap :) Såg film på kvällen och kunde smaka syrrans underbart goda och nybakade mjukbröd, mums!
 
 
Så på söndagen var det dags att packa ihop och dra sig nedåt landet igen. Trots lite halvtaskigt väder och magsjuka känner jag mig ändå väldigt nöjd med mitt påsklov! Att få så mycket tid tillsammans med våra respektive familjer och släktingar är helt fantastiskt, mamma och pappa har verkligen skämt bort oss med en massa god mat, vi har sett vackra vyer och haft roliga kvällar tillsammans. Helt underbart som vanligt, står fast vid att påsken är den bästa tiden på året!

Kommentarer
Postat av: Inger

Kul med alla fina bilder!

Svar: :)
ofiie.blogg.se

2013-04-13 @ 13:38:19
Postat av: Syrran

Härliga bilder, önskar att jag hade fått vara med till fjällen, påsken är som bäst då!

Svar: Jag hoppades ju att du skulle komma upp till fjällen :/ Men skönt att vi hann träffas ändå, trots att jag var sjuk! :p
ofiie.blogg.se

2013-04-16 @ 17:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0